Cirkulera Ledare Eva Favaro, Avdelningschef Hållba
rhet och kommunikation har ordet
Cirkulera Uppdaterad hemsida Vafabmiljö har satsat
på funktion före information
NY WEBB Under hela året har vi arbetat tillsamman
s med kommunikationsbyrån Haus i Västerås för att ge webben en rejäl ansiktslyftning. Vafabmiljös kommunikationsenhet har haft ansvaret att bygga upp den nya webben med nya texter och bilder – det vill säga själva produktionsbiten, men en mängd andra medarbetare inom Vafabmiljö har också varit delaktiga i projektet att ta fram den nya webben. – Vi har dessutom bett privatkunder, en referensgrupp inom Vafabmiljö samt samarbetspartners som Mimer och Mälarenergi testa den nya webben. Vi ställde dem inför olika scenarier, som till exempel ”du har precis haft en kräftskiva, dina kärl är fulla och det är fem dagar till nästa hämtning, hur gör du då?”, berättar Sofie Ehnebom, kommunikatör på Vafabmiljö. – Sen fick de i uppgift att hitta den information som kunde hjälpa dem på så kort tid som möjligt. Det var ett värdefullt arbete som uppmärksammade oss på saker som vi kanske inte annars skulle ha tänkt på, fortsätter hon. ”Hej, hur kan vi hjälpa till?” är det första som nu möter dig när du besöker CIRKULERA #2 2022 vafabmiljo.se. Du väljer sedan om du är privat- eller företagskund, och får information anpassad för dig. Vi har arbetat hårt för att förenkla i både texter och funktion. Bland annat finns en ny sorteringsguide som gör det lättare för dig att sortera och bättre information om återbruken så att du lättare kan packa bilen rätt. ”Den nya webben är skapad med utgångspunkt från mobilen, och för att underlätta för besökarna.” EVA FAVARO Anders Ericsson, kommunikationsstrateg på Vafabmiljö berättar att även företagssidorna – i ännu högre grad än tidigare – nu fokuserar på kundens situation. – Bland annat presenterar vi branschlösningar där vi samlar funktioner som passar in för specifika branscher, till exempel lager och logistik eller frisör och skönhet. Olika branscher har olika behov och vi vill göra det lättare att hitta lösningar som är skräddarsydda för just dem, säger han. – Med den nya webben har vi kunnat samla våra tjänster, priser och produkter på ett överskådligt sätt. Oavsett om du söker rådgivning, en sorteringslösning eller vill lämna avfall ska du snabbt kunna hitta rätt. Genom att ta på sig kundens hatt och fokusera på funktion har vi kunnat hitta bästa möjliga lösningar för kunden, fortsätter Anders Ericsson. Vill du läsa mer om Vafabmiljös arbete kring avfalls- och miljöfrågor kan gå in på ”Miljöbloggen”och få inspiration. – Det känns jätteskönt och roligt att kunna lansera vår nya webb. Inom kort kommer vi även att lansera "Mina sidor" med fler funktioner för att underlätta för våra kunder, berättar kommunikationschef Karin Bärudde. – I grunden handlar det om att främja cirkularitet och en hållbar avfallshantering. En webbplats som är lättillgänglig för alla underlättar det arbetet. l 5 Ny sorteringsguide gör det lättare att sortera!
Cirkulera Invigning av nya LBG-anläggningen för pr
oduktion av flytande biogas
Cirkulera Studiebesök LO:s ordförande Susanna Gide
onsson besökte Vafabmiljö
Cirkulera Brukbar Här kan du köpa återbrukade verk
tyg
Cirkulera Möt Sabine Dahlstedt Vafabmiljös nya för
bundsdirektör
Cirkulera Svenska kyrkan satsar på fossilfri energ
i
Cirkulera Stora Hällsta gård En förebild när det g
äller ekologiskt jordbruk
Cirkulera Recept Gunnels thekakor
Cirkulera Matvinster Stadsmissionens Matcentral hj
älper hungriga
Cirkulera En dag på jobbet Möt infartskontrollante
rna Julia och Åsa på Gryta
Cirkulera Krönika Av Linda Holtby
Cirkulera Vad händer sen? Vad händer med restavfal
let?
Cirkulera Kryss & tävling Med miljövänliga priser
Cirkulera Kranmärkt Allt fler väljer kranvatten
Cirkulera Återbrukens öppettider