Marknad 1
TEMA Nya Master syns längst till höger. RENAULT U
TÖKAR MED EL-VERSIONEN AV NYA MASTER FOTO: RENAULT Nya Master Z.E. utökar elektrifieringen i Renaults lätta transportbilsprogram, vilket är helt i linje med företagets framtida strategi där 100% av transport-bilarna kommer att vara elektrifierade. Modellen lämpar sig speciellt för dagliga leveranser sista milen in i staden eftersom räckvidden är ca 120 km i verklig körning. Renault befäste sin position på transportbilsmarknaden genom uppgraderingen av de lätta transportbilarna med förbättrad design, uppkoppling och specialfunktioner som lanserades 2019. Elbilsvarianten av Master kommer med samma nya uppdaterade front och interiör som ”vanliga” Master. Kupén har fått bättre upplevd kvalitet såväl funktionsmässigt som praktiskt, med krominlägg, ny klädsel och en förarmiljö utrustad med ett mobilt kontor. Nya Master Z.E. som är Renaults fjärde elektrifierade fordon, ingick i koncernens transportbilsprogram redan 2017 och är nu aktuell även för Sverige. - Äntligen kan vi med stolthet introducera ytterligare en elbil på transportbilsmarknaden, Master Z.E., som kommer att finnas i inte mindre än 13 olika versioner av skåp eller chassi. Det här är ett led mot en grönare omställning och nästa steg in i elektrifieringsresan på transportbilsmarknaden där Renault är en av de största på marknaden. Intresset från våra företagskunder är stort och vi har bilar som testas i olika transportsammanhang just nu, säger Thomas Holm, Sverigechef Renault Nordic AB Master Z.E. går att få i tretton olika varianter, allt från skåp med en lastvolym mellan 8-13 m3 till rena chassin för påbyggnationer. Master Z.E. finns även med två olika totalvikter, 3.100 kg respektive 3.500 kg, allt för att kunna optimera lastvikt och räckvidd efter kundens olika behov. 70