Produktkatalog 2017 1
FÖRSÄLJNINGSVILLKOR Betalningsvillkor Betalningsv
illkor 30 dagar. Betalning ska vara Swedol AB tillhanda på fakturans angivna förfallodag. Vid skriftlig betalningspåminnelse tillkommer en lagstadgad påminnelseavgift. Efter förfallodatum debiteras dröjsmålsränta med 10%. Eventuell anmärkning mot faktura ska göras inom 8 dagar efter fakturadatum. Leveransvillkor FRAKTFRITT inom Sverige för order över 1000kr exkl moms. Kostnad för frakt tillkommer på ett fåtal skrymmande produkter märkta med + frakt. Vi tar ut vårt lägsta pris på frakten. Fraktkostnad på order under 1000kr: 5kg = 65kr, 20kg = 100kr, 35kg = 120kr. Pallgods, max vikt 1000kg = 650kr. Vid postorder expedieras ej order under 200kr. Restorder under 200kr expedieras ej. Större kvantiteter offereras på begäran. Moms tillkommer på samtliga priser. Leveranssätt Företagspaket och My pack. Ej lagervara Leveranstid. Försäljningsvillkor Ingen emballageavgift. EUR pall/pallkrage debiteras till självkostnadspris. Reservation Vi reserverar oss för momsändringar, pris– och valutaförändringar, som står utanför vår kontroll. Vi reserverar oss för ändringar i sortiment och produktutförande. För aktuella priser se vår ehandelssida www.nimaab.se. Garanti/Reklamation SWEDOL AB ansvarar normalt för tillverknings eller fabrikationsfel inom 12 månader från ursprungligt inköpsdatum, skall styrkas med faktura/kvittokopia. Utökad garantitid sker enligt leverantörens villkor. Gäller för näringsidkare samt om den har används för professionellt bruk. För privatkonsumenter så tillämpas konsumentsköpslagen. Instruktion vid garantianspråk Vid upptäckt av fel på produkten så skall kunden anmäla det omgående till Swedol, högst 14 dagar per telefon eller epost för att erhålla ett Serviceordernummer. Kunden kan även lämna in produkten i närmaste Swedol butik. Efter anmälan till SWEDOL så skickas returunderlag per post/mail till kund. Underlagen skall bifogas retursändningen. NOT. Saknas Serviceordernummer eller godkända returhandlingar kommer den ej att behandlas och sänds åter i retur till kund med debiterad returfrakt enligt tariff. Reklamerade produkter skall vara väl rengjorda samt ordentligt emballerade vid retur. Vid tranportskador som uppstår vid returen pga bristande emballage/packning så är det avsändarens ansvar, ej Swedol AB. Bristfälligt rengjorda produkter kan komma att debiteras en rengöringsavgift av produkten innan felsökning, reparation. Swedol AB kan neka att ta emot produkten/varan ej uppfyller dessa krav. Gäller det livsmedelsmaskiner (typ köttkvarnar, skärmaskiner, vacuummaskiner mm) så måste dessa vara väl rengjorda samt desinficerade. (saneras pga smittrisk) SWEDOL AB ersätter ej kostnader för hyresmaskiner, reparation av annan verkstad, resekostnader och dyl. om det ej avtalats med oss. Returfrakt sker alltid av Swedol AB anvisad transportör. Om produkten inte uppfyller kraven för garanti så påförs en felsökningsavgift enligt gällande ”Serviceprislista” , kunden kommer att få ett kostnadsförslag på produkten. 230 Avslås kostnadsförslaget så kommer kunden debiteras felsökningsavgiften, och vid retur debiteras enligt gällande frakttariff. Om kostnadsförslaget godkänns så utgår undersökningsavgiften. I alla lägen så gör vi allt för att minimera kostnaderna för dig. Garantin gäller EJ för: Tillbehör, slitdelar, onormalt slitage, vätskeskador, stötskador samt handhavandefel. Produkten får ej vara demonterad, ombyggd eller ha yttre påverkan. Produkten skall vara väl underhållen med serviceintervaller enligt leverantörens anvisningar. Om varan inte längre finns i SWEDOL´s sortiment erbjuder SWEDOL AB en likvärdig ersättningsvara. På reparerad produkt/reservdel lämnas 3 mån. garanti om inget annat nämns. Reparerad/utbytt produkt som ej avhämtats efter tre månader tillfaller SWEDOL AB. Returer/Byten Full returrätt inom 14 dagar från inköpsdatum, därefter enligt överenskommelse. Varan ska returneras oanvänd i oskadad originalförpackning, i annat fall utgår returavdrag. Vid retur eller byte bifoga ifylld retursedel och kopia på faktura eller följesedel. Frakter till oss i samband med returer eller byten betalas av kund. Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej. Transportskadat gods Transportskador ska omgående anmälas till transportören och Swedol AB. Var noga med att kontrollera din försändelse vid mottagandet, att du fått riktigt antal kolli jämfört med frakthandlingen och att allt gods är oskadat. Saknat/Fellevererat gods Saknat gods eller felleverans ska anmälas till Swedol AB inom 8 dagar från fakturadatum. Sortiment/priser Lokala avvikelser i sortimentet samt prisändringar kan förekomma. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel. Eftertryck och plagiat av katalogens text och bild förbjudes. Swedol AB 556127-6188 Besöksadress: Postadress: Telefon vxl. Telefax Huvudlager: Returadress: Order: Fakturafrågor: Hemsida 08 - 712 00 00 019 - 36 16 97 Pilängsgatan 1, 702 36 Örebro kontakta Swedol 08 - 742 47 40 order@swedol.se 08 - 742 47 50 kund@swedol.se www.nimaab.se Reklamation/Service 08 - 742 47 80, tel. tid 07.00 – 12.00 rma@swedol.se Vindkraftsv. 2, 135 70 Tyresö Box 631, 135 26 Tyresö