NOTISER Vad händer med min felanmälan? Felanmälni
ngar är den vanligaste orsaken till att du som hyresgäst hör av dig till oss. Under 2016 registrerades totalt 78 268 felanmälningar i vårt system. Alla felanmälningar som kommer in till oss sorteras in i någon av kategorierna: • Akut (24 timmar) • Mindre akut (fem arbetsdagar) • Vanlig reparation (tre veckor). Om ärendet är akut ber vi dig alltid att ringa oss på 019-19 42 00. När du felanmäler via telefon får du alltid veta hur lång tid det kan tänkas ta innan felet åtgärdas. Om du istället gör din felanmälan via Mina sidor på webben hamnar ärendet automatiskt i kategorin Vanlig reparation med en ledtid på tre veckor. Din bovärd håller koll och kan ändra kategori på din felanmälan om felet behöver åtgärdas snabbare. Skulle olyckan vara framme på kvällstid, nätter eller helger ringer du Trygghetsjouren på 019-10 10 00. De tar emot din felanmälan och skickar den vidare till jourbilen. Om du anmält en störning kontaktar vi dig alltid via telefon för att berätta hur vi hanterat just din situation. 4 Sommar på biblioteken. POP UP-bibliotek och konsumentjuridisk rådgivning i parker, på torg och på andra ställen. Öppettider? Sommarlån? Wifi? Läsa och lyssna i mobilen? Se bibliotekets hemsida. Ny odlingslott i Vivalla Vi har nyligen skapat odlingslotter på Visgatan i Hjärstaskogen, som du nu kan hyra till ett förmånligt pris. Vill du hyra odlingslott i sommar? För mer information och pris, ta kontakt med Mona Liljenskog på telefon 019-19 42 00. Glömt att betala hyran? Vi påminner dig. Från och med april har vi infört en ny tjänst som kan göra livet lättare för dig som bor hos oss. Har du glömt att betala hyran i tid, så får du numera en påminnelse via SMS eller mejl när förfallodatum passerat. På så vis minskas risken för att du ska få ett inkassokrav alldeles i onödan. Bovärdskontoren Tybble och Centrum flyttar ihop Från och med den 12 juni flyttar bovärdskontoret Tybble från Loggatan 11 till Änggatan 24, och blir sambo med bovärdskontoret Centrum. Du som tidigare besökt oss på Loggatan 11 träffar oss istället där. Du kan självklart också ringa oss via telefon på 019-19 42 00 om du undrar över något. Hyran via mejl? Nu kan du välja få hyresavin via mejl istället för pappersfaktura. Intresserad? Kontakta ÖBOs hyresredovisning på 019-19 42 00. Pop up-bibliotek och konsumentjuridisk rådgivning bibliotek.orebro.se/sommar I sommar kommer biblioteket att dyka upp i parker, på torg och i Wadköping under veckorna 24, 25 och 26. Ta tillfället i akt att låna böcker och lyssna på sagor! I år erbjuder vi även ansiktsmålning för barnen. Under ett flertal tillfällen kommer också kommunens konsumentjuridiska rådgivare att följa med pop up-biblioteket ut i parker och på torg för att svara på konsumentjuridiska frågor. Läs mer på bibliotek.orebro.se/sommar Ta chansen att ställa frågor!