KIA 1
”I samarbete med Kia Försäkring” Lätt fixat med n
ågra klick ”Det ska vara enkelt att äga en Kia – även när oturen är framme” En olycka händer så lätt. Och vare sig det handlar om en parkeringsskada, ett inbrott eller en krock så känns det besvärligt, tråkig och oftast väldigt olägligt. På Kia Bilförsäkring strävar vi hela tiden efter att förbättra och förenkla skadehanteringsprocessen, till exempel med digitala tjänster, så att du som Kia-ägare kan få snabb hjälp utan onödigt krångel. – Det ska vara smidigt och enkelt att vara kund hos oss, säger Martin Pettersson, skaderådgivare på Kia Bilförsäkring. Han förklarar att det i grund och botten handlar om att finnas där för dig som kund, på dina egna villkor. – Vi vill att våra kunder ska få en positiv upplevelse, mitt i allt det jobbiga som en skada kan innebära. De som vill ringa in till oss och anmäla sin skada kan självklart göra det även i fortsättningen men vi har märkt att många verkligen uppskattar våra digitala tjänster. Anmäl skadan på bara några klick Det ligger i sakens natur att bilskador händer ”i farten”. På väg hem efter en lång jobbdag, på en parkering efter storhandlingen, eller med bilen full av peppade barn på väg till en fotbollsturnering. I situationer då det sista man vill är att sitta i en telefonkö. Med Kia Bilförsäkring kan skadan anmälas enkelt online så att du snabbt kan köra vidare. Och skulle skadan vara sådan att bärgning behövs går bärgningen att beställa direkt på Kia Bilförsäkrings hemsida. Skadebesiktning med mobilen sparar tid En nyhet hos Kia Bilförsäkring är fotobesiktning, vilket innebär att du helt enkelt själv fotograferar skadan med mobilen och därmed slipper åka in till verkstaden för en förbesiktning. Verkstaden kontaktar dig sedan och bokar tid för reparation, och ett både omständligt och tidskrävande moment har helt försvunnit. Digitalt från start till mål – För oss är det viktigt att finnas vid kundens sida hela vägen, fortsätter Martin. Och våra digitala lösningar underlättar verkligen. Med hjälp av tjänsten Följ min skada är det enkelt att hålla sig uppdaterad om var i processen ett skadeärende befinner sig. Där går det också att ställa frågor till skaderådgivaren, komplettera skadeanmälan och följa vad som händer på verkstaden – från det att bilen lämnas in tills den är redo att hämtas ut. Allt tillgängligt dygnet runt, direkt i mobilen. – Tanken är att samla all information och alla tjänster kring en skada på en och samma plats som kunden kan vända sig till på sina egna villkor, avslutar Martin. Det känns kul att vi har kommit en bra bit på vägen, men vi har höga ambitioner och strävar hela tiden efter att göra det ännu enklare att äga en Kia. Även när oturen är framme. 1 Anmäl skadan direkt online för fotobesiktning 2 Använd mobilen 3 Följ ärendet digitalt på Mina sidor