Marknad 1
Hur är läget? Fredrik Stengarn Nicholas Subraian
Filip Eriksson Text Ulf Hjelting Fredrik Stengarn är ny ordförande för KIF Örebro DFF sedan januari i år. Fotbollslaget har just återvänt till OBOS Damallsvenskan efter en säsongs spel i Elitettan. Hur går det? – Det går bra! Vi har som målsättning 2019 för Alaget att hänga kvar i OBOS Damallsvenskan. Efter första sju omgångarna har vi 13 inspelade poäng och en sjätteplats av tolv i tabellen. Bara två poäng efter serieledarna. Nu är det VM-uppehåll. Vad siktar ni på framåt? – Nu laddar spelarna om med lite ledighet och sen fortsatt träning under sommaruppehållet. Sedan kör vi igång höstsäsongen efter fotbolls-VM och fortsätter gneta på för att hänga kvar. Vad kan vi förvänta oss? – Jag hoppas att vi ska kunna fortsätta leverera över förväntan. Vi förväntar oss att hänga kvar i OBOS Damallsvenskan. Vad kan vi förvänta oss? – Öl som är syrlig, sprudlande och uppfriskande. Och att det inom en snar framtid kommer att finnas en massa nya roliga experiment att testa från Fab - rikör Elversteds drycker. Nicholas Subraian är vd för Fabrikör Elversteds drycker, som är Örebros fjärde mikrobryggeri. För cirka en månad sedan lanserades bryggeriets första öl – Vildöl – med ett event på Örebro Ölhall. Hur går det? – Det går bra! Produkten blir så som jag vill ha den och det är väl det som räknas? Jag har fått ut bryggeriets första öl, en Vildöl, som bland annat finns på Stallyktan, Bishops Arms, Örebro Hamnkrog, Vin - kiosken och Wasa Källar’n. Vad siktar du på framåt? – Att fortsätta göra god öl och att så småningom utöka produktionen så att det blir mellan tre och fem i det fasta sortimentet och några säsongsöl och experiment. Det skulle även vara kul att få spridning över hela länet med den här vildölen. Filip Eriksson är delägare tillsammans med Ida Kilver för den nystartade frisörsalongen Kilver/ - Eriksson på Kungsgatan 27 i Örebro. Salongen öppnande 8 maj. Hur går det? – Över all förväntan. Vi har fått en härlig respons från alla möjliga håll. Innan öppnandet jobbade vi stenhårt med sociala medier och det är det jobbet som nu ger resultat. Vad siktar ni på framåt? – Främst satsar vi på att verkligen kunna utvecklas, både på det personliga som yrkesmässiga planet. Vår plan är att vara Örebros mest eftertraktade salong. Nu satsar vi på utbildningar så att vi kan vara i framkant. Vad kan vi förvänta oss? – Förstklassig service. Förstklassiga salongsbehandlingar som ligger i tiden. Vi har alla trenderna och vi vågar satsa. Vi är särskilt specialiserade på färgning. Kunderna idag har stenkoll och vi vill svara upp mot deras förväntningar. 50 Marknad Foto Ulf Hjelting Foto Ulf Hjelting