registreringar av felanmälan. Telefonsamtal med b
åde hyresgäster och entreprenörer, bokning av möten, visningar och besiktningar. Vi har även möten med våra interna projektledare som planerar större renoveringar av fastigheterna. Det är viktigt att våra hyresgäster får rätt information i rätt tid. Sedan är det rent administrativt arbete som brev, renskrivningar av protokoll, aviseringar med mera. Hur länge har du jobbat på ÖBO? – Det blir 10 år nu i maj, man kan inte kalla sig ny på jobbet längre. Jag har dock just bytt område i september, vilket är spännande. Vilka är de vanligaste frågorna du får? – Många av frågorna som kommer till mig handlar om felanmälningar. Det kan vara allt från "när kommer reparatören" och "när får jag nya tapeter", till "vad kostar en ny nyckel" och "när skottar ni"? Det beror lite på vilken säsong det är. På våren är det frågor om till exempel sandupptagning och fönsterputsning. – På det kontoret jag jobbar har varje bovärd ansvar för cirka 450 lägenheter. När på året tycker du det är mest att göra? – Hösten är ofta lite mer hektisk hos oss. Om det tillkommer projekt utöver vår vanliga drift, så ligger de oftast den tiden på året. Vi får också in samtal om till exempel värmen fram mot vintern, men det är väldigt olika beroende på om husen du är ansvarig för är i behov av renovering eller inte. Annars är det alltid högtryck vid varje månadsskifte när det är ut- och inflyttning. Vad ser du mest fram mot under 2017? – Att lära känna mitt nya område och de hyresgäster som bor där. Vi har ju i samband med ”en väg in” tagit bort bild på bovärden i trapphuset. Jag som precis bytt område blir lite anonym, men så här ser jag ut! Hej Hej! 13 Malin, en av ÖBOs cirka 60 bovärdar