Årsredovisning 2017 1
Årsredovisning 2017 Hållbarhetsrapport
God arbetsmiljö ÖBOs medarbetare har hög kompeten
s och stort engagemang. Trivseln är hög och det finns en vilja att utvecklas. Med kontinuerlig satsning på medarbetarna ges förutsättningar för en fortsatt bra arbetsinsats. God arbetsmiljö Lika tillträde på arbetsmarknaden och arbetsvillkor Anställningsform Heltid Deltid Ålder Tillsvidare Visstid Kvinnor Enhet % % % % 18–29 år 30–44 år 45–54 år 55–64 år 65 år – Totalt Män Totalt Tillfällig anställning, med ersättning Löner Fördelning av snittlön (exkl VD-lön) Praktik och säsongsjobb Tjänstemän män Tjänstemän kv Kollektivanställda män Anställningsbarhet och karriärutveckling Utbildningsinsatser för personalen – kursavgifter Utbildningstimmar per anställd och år Medarbetares hälsa och välbefinnande Frånvaro Andel av frånvaron som beror på: Utfall Total frånvaro Andel medarbetare som är nöjda med sitt arbete – trivselindex Finns det en arbetsmiljö- och/eller hälsofrämjande policy? 40 18–29 år 30–44 år 45–54 år 55–64 år 65 år – Totalt Antal Kr/månad Kr/månad Kr/månad Kollektivanställda kv Kr/månad Kr/anställd Timmar % Olycksfall i arbetet % Skala 1–10 Ja/nej 2015 93,4 6,6 87,5 12,5 21 68 55 21 4 169 26 83 71 57 2 239 134 35 546 32 755 25 371 24 346 4 906 14 5,40 3,4 70 Ja 2016 95,2 4,8 87,7 12,3 22 74 57 27 3 183 33 83 72 58 4 250 114 36 179 33 316 25 850 24 908 3 805 11 5,87 0,9 – Ja 2017 94,6 5,4 92,3 7,7 16 74 71 25 4 190 40 86 67 61 2 256 147 37 309 33 627 26 692 25 607 5 020 14 5,94 5,2 – Ja
Årsredovisning 2017 Året i siffror ÖrebroBostäder
AB
Årsredovisning 2017 ÖBO Omsorgsfastigheter AB
Årsredovisning 2017 Västerporten Fastigheter i Öre
bro AB
Årsredovisning 2017 ÖBO Husaren AB
Årsredovisning 2017 Fastighetsbestånd
Årsredovisning 2017 Organisationen
Årsredovisning 2017 2017 i korthet
Årsredovisning 2017 Ordlista/ Definitioner
Årsredovisning 2017 Kartor