Clear 1
10. Kuponger 8 AV 10 KÖPBESLUT FATTAS I BUTIKEN.
DEN BÄSTA PLATSEN ATT PÅVERKA KÖPBESLUTEN ÄR ALLTSÅ PRECIS VID PRODUKTEN. FORSKNING VISAR ATT KONSUMENTER BARA UPPMÄRKSAMMAR 0,2 % AV BUTIKENS HELA SORTIMENT. Vid ett besök i en dagligvarubutik uppmärksammar en genomsnittlig konsument cirka 44 varor under sin shoppingrunda. Av dessa hamnar bara cirka 12 stycken i varukorgen. Bästa anledningarna att välja KUPONGER 35% De driver försäljning i butiken, skapar uppmärksamhet och är effektiva till en låg insats. Det finns många anledningar att välja kuponger. Här är några! Köp två och få 10 kr i rabatt!” När konsumenten uppmärksammar en kupong leder det till köp i 35 % av fallen. Flerköpskuponger bidrar i genomsnitt till en försäljningsökning på 31 procent.