I.A. Hedin Bil - Hållbarhetsrapport 1
HÅLLBARHETSRAPPORT 2018 â Who you are tomorrow be
gins with what you do today WHO YOU ARE TOMORROW BEGINS WITH WHAT YOU DO TODAY Utvecklingen går allt fortare, och förutsättningarna för att bedriva framgångsrika företag förändras ständigt. Fordonsbranschen är inget undantag. Våra kunders behov av fordon och underhåll av dessa varierar med tiden. Bara de företag som klarar av att hålla takten med utvecklingen överlever. Under 2018 har vi sett över många processer och arbetssätt och utvecklat dessa med digitalt stöd. Perspektivet har varit utifrån kundens resa genom organisationen snarare än de egna interna rutinerna. Målet har varit på att förenkla och förbättra för kunden i alla led. Vi ser kundens postiva upplevelse av oss som ett kraftigt konkurrensmedel och ett led i hållbar lönsamhet, och det viktigt att både kulturen och strukturen inom verksamheten genomsyras av kundens behov och mål att få nöjda och lojala kunder. Att dessutom ha kompetenta, engagerade och inte minst välmående medarbetare är mycket viktigt för bolagets fortsatta utveckling och framtid. Det är våra medarbetare som driver verksamheten framåt. För oss är det viktigt att attrahera morgondagens arbetskraft, behålla och utveckla nuvarande kompetens samt säkerställa ett hållbart och tryggt arbetsliv för våra medarbetare som ska räcka ända till pensionsåldern. 28