I.A. Hedin Bil - Hållbarhetsrapport 1
HÅLLBARHETSRAPPORT 2018 MEDARBETARNÖJDHET HEDIN A
UTOMOTIVE ÄR CERTIFIERADE GREAT PLACE TO WORK För andra året i rad blev Hedin Automotive och dess dotterbolag Bavaria Norge, Hedin Performance Cars Norge och GS Bildeler certifierade av Great Place to Work, en global standard för vad som karaktäriserar en bra arbetsplats. Detta uppnåddes genom en medarbetarundersökning. Great Place to Work, är en internationell certifiering av arbetsplatser vilket bygger på en grundlig situationsanalys av anställdas erfarenheter. Enligt Great Place to Work kännetecknas de bästa arbetsplatserna av arbetstagarnas förtroende för arbetsgivaren, stolthet i jobbet som de gör och att de känner samhörighet med sina kollegor. Varje år mäter Great Place to Work över 6 000 företag och samlar in feedback från över 12 miljoner anställda över hela världen. En bra arbetsmiljö är kanske den viktigaste framgångsfaktorn i Bavaria och Hedin Automotive. Nöjda medarbetare skapar nöjda kunder. Bavaria har arbetat systematiskt med kultur och kommunikation under lång tid. Företaget anser att det goda resultatet i undersökningen visar att medarbetarna är engagerade, motiverade och villiga att förändras. Varje dag säkerställer de anställda att de levererar bra kundupplevelser och bidrar till att upprätthålla företagets goda rykte. OM GREAT PLACE TO WORK Great Place to Work är ett globalt konsult- och analysinstitut som hjälper organisationer inom alla branscher och av alla storlekar att utvärdera och utveckla sin arbetsplatskultur. AMBASSADOR PROGRAM Upplevelsen av Bavaria ska säkras, utvecklas och tas till vara på. Som en del av Next Level lanserade därför Bavaria ett ambassadörsprogram. Varje år hålls en nomineringsrunda där de anställda själva röstar fram sina ambassadörer. Ambassadörerna är förebilder och kulturbärare för sina kollegor och demonstrerar genom sitt exemplariska beteende att Bavaria är förvånansvärt annorlunda och märkbart bättre. Genom detta bidrar de därmed till att skapa Next Level. Ambassadörerna arbetar för att finna de goda exemplen och sprida motivation. De motiverar och uppmuntrar även till att skapa bra kundupplevelser och därigenom bidra till att alla får en holistisk och positiv erfarenhet av Bavaria. Bavaria satsar stort på programmet och prioriterar det högt. Ambassadörerna deltar i skräddarsydda kurser två till tre gånger om året, där fokus ligger på förståelse och kompetensutveckling. Personlig utveckling är positiv för både Bavaria och medarbetaren. Målet är att hela organisationen så småningom blir ambassadörer. 45