Svensk Golf Sida 1
Svensk Golf Sida 2
Svensk Golf Sida 3
Svensk Golf Sida 4
Svensk Golf Sida 5
Svensk Golf Sida 6
Svensk Golf Sida 7
Svensk Golf Sida 8
Svensk Golf Sida 9
Svensk Golf Sida 10
Svensk Golf Sida 11
Svensk Golf Sida 12
Svensk Golf Sida 13
Svensk Golf Sida 14
Svensk Golf Sida 15
Svensk Golf Sida 16
Svensk Golf Sida 17
Svensk Golf Sida 18
Svensk Golf Sida 19
Svensk Golf Sida 20
Svensk Golf Sida 21
Svensk Golf Sida 22
Svensk Golf Sida 23
Svensk Golf Sida 24
Svensk Golf Sida 25
Svensk Golf Sida 26
Svensk Golf Sida 27
Svensk Golf Sida 28
Svensk Golf Sida 29
Svensk Golf Sida 30
Svensk Golf Sida 31 BRÄNSLEDEKLARATION 190-SERIEN
BLANDAD KÖRNING 0,85-1,02 L/MIL KOSTNAD 1500 MIL: 5.534 KR-6.640 KR (95 OKT) 88.07.01. fter sex års produktion av Mercedes 190-serie var det dags för en förändring. En två centimeter stor förändring. (Det är en stor förändring för att vara Mercedes.) De extra centimeterna är tillägnade baksätespassa- gerarna. Det är en av sammanlagt femton nyheter på 1989 års modell av Mercedes 190-serie. Var och en av dessa förändrar inte så mycket, men sammantagna bidrar de definitivt till att förstärka den omisskännliga Mercedeskänslan ytterligare. I år kan vi dessutom presentera tre nya motoralterna- tiv. Den ena är den hett efterlängtade I90E2,6 med en sexcylindrig motor på 160 hk. Den andra är 190 D 2,5 med den berömda femcylindriga diesel- motorn på 90 hk. Den tredje är I90 E2, 5-I6 med en sextonventils motor på 195 hk. 1989 års modell av Mercedes 190-serie har fått nya stötfångare fram och bak som bidrar till att förbättra bilens aerodynamik ytterligare. Ny, bred skyddslist längs hela sidans nedre del, som skyddar mot förtretliga småskador och ger ett lägre, tyngre utseende. 20 mm större knäutrymme för baksätespassagerarna. Stolarna är helt nya, med mjukare yta, bättre sido- stöd, nya tyger och justerbar lutning på förarstolens sittdyna. Säkerhetsbältena fram har fått övre fästen som är jus- terbara i höjdled. Den godkända släpvagnsvikten har ökat från 1 200 till 1 500 kg. Säkerhetsbältena bak ligger infällda i sätet när de inte används. Golvmattor i velour. Förbättrad ljudisolering av motorrummet ger ännu lägre ljudnivå i kupén. philipson E
Svensk Golf Sida 32
Svensk Golf Sida 33
Svensk Golf Sida 34
Svensk Golf Sida 35
Svensk Golf Sida 36
Svensk Golf Sida 37
Svensk Golf Sida 38
Svensk Golf Sida 39
Svensk Golf Sida 40
Svensk Golf Sida 41
Svensk Golf Sida 42
Svensk Golf Sida 43
Svensk Golf Sida 44
Svensk Golf Sida 45
Svensk Golf Sida 46
Svensk Golf Sida 47
Svensk Golf Sida 48
Svensk Golf Sida 49
Svensk Golf Sida 50
Svensk Golf Sida 51
Svensk Golf Sida 52
Svensk Golf Sida 53
Svensk Golf Sida 54
Svensk Golf Sida 55
Svensk Golf Sida 56
Svensk Golf Sida 57
Svensk Golf Sida 58
Svensk Golf Sida 59
Svensk Golf Sida 60
Svensk Golf Sida 61
Svensk Golf Sida 62
Svensk Golf Sida 63
Svensk Golf Sida 64
Svensk Golf Sida 65
Svensk Golf Sida 66
Svensk Golf Sida 67
Svensk Golf Sida 68
Svensk Golf Sida 69
Svensk Golf Sida 70
Svensk Golf Sida 71
Svensk Golf Sida 72
Svensk Golf Sida 73
Svensk Golf Sida 74
Svensk Golf Sida 75
Svensk Golf Sida 76
Svensk Golf Sida 77
Svensk Golf Sida 78
Svensk Golf Sida 79
Svensk Golf Sida 80
Svensk Golf Sida 81
Svensk Golf Sida 82
Svensk Golf Sida 83
Svensk Golf Sida 84
Svensk Golf Sida 85
Svensk Golf Sida 86
Svensk Golf Sida 87
Svensk Golf Sida 88
Svensk Golf Sida 89
Svensk Golf Sida 90
Svensk Golf Sida 91
Svensk Golf Sida 92
Svensk Golf Sida 93
Svensk Golf Sida 94
Svensk Golf Sida 95
Svensk Golf Sida 96
Svensk Golf Sida 97
Svensk Golf Sida 98
Svensk Golf Sida 99
Svensk Golf Sida 100
Svensk Golf Sida 101
Svensk Golf Sida 102
Svensk Golf Sida 103
Svensk Golf Sida 104
Svensk Golf Sida 105
Svensk Golf Sida 106
Svensk Golf Sida 107
Svensk Golf Sida 108
Svensk Golf Sida 109
Svensk Golf Sida 110
Svensk Golf Sida 111
Svensk Golf Sida 112
Svensk Golf Sida 113
Svensk Golf Sida 114
Svensk Golf Sida 115
Svensk Golf Sida 116