Promoting reading 1
sina vyer”: en undersökning om yrkesförares instä
llning till läsning och användning av vägkrogsbibliotek. Borås: Borås University, Swedish School of Library and Information Science. Masters thesis. Andersson, Camilla & Holmgren, Agneta (2011). Bloggarens val: En studie av lästips på bloggar. Borås: Borås University, Swedish School of Library and Information Science. Masters thesis. Anderson, Richard C. (1985). Becoming a Nation of Readers: The Report of the Commission on Reading. Washington, D.C: National Academy of Education. Asplund, Stig-Börje (2010). Läsning som identitetsskapande handling: gemenskapande och utbrytningsförsök i fordonspojkars litteratursamtal. Dissertation: Karlstad: Karlstad University, 2010. Baker, Linda, & Wigfield, Allan (1999). Dimensions of Children’s Motivation for Reading and Their Relations to Reading Activity and Reading Achievement. Reading Research Quarterly 34, pp. 452–477. Balling, Gitte (2007). Virtuelle læseklubber – på vej mod bibliotek 2.0. Royal School of Library and Information Science Denmark Bamkin, Marianne R. (2012). The promotion of reading on children’s mobile libraries in the United Kingdom. Dissertation: Loughborough University 2012. Bauer, Caroline Feller (1997). Leading kids to books through puppets. Chicago: American Library Association. von Baumgarten Lindberg, Marianne (ed.) (2013). BERÄTTA, LEKA, LÄSA. Läsrörelsens projekt i 31 kommuner för barn upp till tre år. Läsrörelsen. Bengtson, Johanna (2006). Utvärdering av projektet I rörelse år 1. Bengtsson, Sara (1998). Vad är läsfrämjande?: en jämförande textstudie av synen på läsning och läsfrämjande åtgärder under tre decennier. Uppsala: Uppsala univ., Institutionen för kultur- och biblioteksstudier. Student thesis. Bergkvist, Jorunn (2008). “En virtuell bokcirkel blir mer en del utav vardagen…”: En kvalitativ studie av virtuella bokcirklar. Borås: Borås University, Swedish School of Library and Information Science. Masters thesis. Bergstedt, Eva (2012). Bubblan: berättelser på väg. Utvärdering av ett lässtimulansprojekt. Bergman, Lotta & Persson, Magnus (2013a). Författaren i klassrummet. En pilotstudie. Included in: Skjelbred, Dagrun & Veum, Anslaug (ed.) Literacy i læringskontekster. Oslo: Cappelen Damm. Bergman, Lotta & Persson, Magnus (2013b). Läsningens scener. Included in: Björkman, Jenny & Fjæstad, Björn (ed.) Läsning. RJ:s årsbok 2013/2014. Gothenburg: Makadam. Bingebo, Leif (2008). Utvärdering år 3. Projektet I rörelse. Bird, Viv (2014). Bookstart in England: A Worldwide Early Reading Programme. Included in: Maas, Jörg F., Ehmig, Simone C. & Seelmann, Carolin (ed.) Prepare for Life! Raising Awareness for Early Literacy Education: Results and Implications of the International Conference of Experts 2013. Mainz: Stiftung Lesen. Björkhagen Turesson, Annelie (2011). Sagor som skapar skillnad. En utvärdering av Godnattsagor inifrån. Malmö: Malmö University Björneborn, Lennart (2008). Serendipitetsfaktorer og brugeradfærd på det fysiske bibliotek. Danmarks Biblioteksskole Aalborgafdelingen. Bleses, Dorthe & Andersen, Mette Kjær (2011). Kan Bogstart gøre en forskel? En undersøgelse af Bogstarts potentiale som led i det forebyggende arbejde for at understøtte sprogtilegnelsen hos børn i udsatte boligområder. Odense: University of Southern Denmark, Center for Child Language. Bodart, Joni Richards (1980). Booktalk!: booktalking and school visiting for young adult audiences. New York: H.W. Wilson. Bodart, Joni (1985). The effect of a booktalk presentation of selected titles on the attitude toward reading of senior high school students and on the circulation of these titles in the high school library. Dissertation: Texas Women’s University 1985. 118