Promoting reading 1
Elkin, Judith; Train, Briony & Denham, Debbie (20
03). Reading and reader development: the pleasure of reading. London: Facet. Ellis, Sue & Coddington, Cassandra S. (2013). Reading Engagement Research: Issues and Challenges. Included in Hall, Kathy; Cremin, Teresa; Comber, Barbara & Moll, Luis C. (ed.) International handbook of research on children’s literacy, learning and culture. Hoboken: Wiley. Elwér, Åsa (2014). Early predictors of reading comprehension difficulties. Dissertation: Linköping University 2014. En bok är en bok är en bok? – en fördjupningsstudie av e-böckerna idag. (2013). Rapporter från riksdagen 2013/14:RFR 3. Stockholm: Sveriges riksdag. Enemark, Anna & Poulsen, Ann Kathrine (2008). Fremtidens biblioteksbetjening af børn. Kbh, Biblioteksstyrelsen. Eriksson, Ann Catrine (ed.) (2013). Ständigt denna Bubbla: mobil lässtimulans i tre län. Rapport med utvärdering. Eriksson Barajas, Katarina (2012). Boksamtalets dilemman och möjligheter. 1. uppl. Stockholm: Liber. Eriksson, Ida (2010). Boken kommer: förmedling och bemötande. Borås: Borås University/ Swedish School of Library and Information Science. Masters thesis. Eriksson, Kent, Nordlinder, Eva och Schultz, Eivor (2014). Projektet läsbryggan – ett samarbete mellan bibliotek och ABF i Västernorrland. Included in: Årsbok om folkbildning. Forskning & utveckling 2013. Stockholm: Föreningen för folkbildningsforskning. Eurydice (2011). Teaching reading in Europe: contexts, policies and practices. Brussels: European Commission. Farmer, Lesley S. J. & Stricevic, Ivanka (2011). Using research to promote literacy and reading in libraries: guidelines for librarians. IFLA professional reports no. 125. Fast, Carina (2011). Att läsa och skriva i förskolan. Lund: Studentlitteratur. Fast, Carina (2007). Sju barn lär sig läsa och skriva: familjeliv och populärkultur i möte med förskola och skola. Dissertation: Uppsala: Uppsala University, 2007 Fiore, Carole D. (2005). Fiore’s summer library reading program handbook. New York: Neal-Schuman Publishers. Fish, Stanley Eugene (1980). Is there a text in this class?: the authority of interpretive communities. Cambridge, Mass.: Harvard Univ. Press. Fox, Mem (2001) Reading Magic: How your child can learn to read before school – and other readaloud miracles Pan Macmillan. Frid, Nina (2012). Slutet på boken är bara början: om läsarsamtal, bokcirklar & bibliotek. Lund: BTJ förlag. Fuller, Danielle & Rehberg Sedo, DeNel (2013). Reading beyond the book: the social practices of contemporary literary culture. New York: Routledge. Furhammar, Sten (1997). Varför läser du? (Why do you read?) Stockholm: Carlsson. Föreningen Kulturstorm (2011). Men läs då!: Tre år av läsfrämjande i Västerbotten. Umeå: Föreningen Kulturstorm. Gallagher, Kelly (2009). Readicide: how schools are killing reading and what you can do about it. Portland, Maine: Stenhouse Publishers. Gambrell, Linda B. (2011). Seven Rules Of Engagement: What’s Most Important to Know About Motivation to Read. The Reading Teacher. 65, 172–178. Gomby, Deanna S. (2012) Family literacy and Home Visiting Programs. Included in: Wasik, Barbara Hanna (ed.) Handbook of family literacy. New York: Routledge. Griffiths, Rose; Comber, Chris & Dymoke, Sue (2010). The Letterbox Club 2007 to 2009: Final evaluation report. Leicester: University of Leicester School of Education. Griswold, Wendy (2008). Regionalism and the Reading Class. University of Chicago Press. Gunter, Glenda & Kenny, Robert (2008). Digital booktalk: Digital media for reluctant readers. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 8 (1), 84–99. 121