Promoting reading 1
Kim, Jimmy (2004). Summer reading and the ethnic
achievement gap. Journal of Education for Students Placed at Risk (JESPAR). 9, 169–188. Kinnell, Margaret & Shepherd, Jennifer (1998). Promoting reading to adults in UK public libraries. London: Taylor Graham. Kjersén Edman, Lena (2013). Tala om böcker: boksamtal på bibliotek, i skola och på nätet. Lund: BTJ förlag Klaesson, Gunnar (2011). Läs för mig pappa! En handledning. Stockholm: En bok för alla Klasson, Maj (1991). Bibliotekarien: Forskarens kollega och allmänhetens guide inför 2000-talet. Nordisk tidskrift för bok- och biblioteksväsen, (78), no. 3–4, pp. 80–92. Kohkoinen, Anette (2008). I rörelse. Projektet som förenar läsning och idrott i Västerbotten 2005–2007. Final Report. Krashen, Stephen D. (2004). The power of reading: insights from the research. 2nd ed. Westport, Conn.: Libraries Unlimited. Krashen, Stephen D. (2011). Free Voluntary Reading. Westport, Conn.: Libraries Unlimited. Swedish Arts Council (2014). Handlingsprogram för läsfrämjande. Kümmerling-Meibauer, Bettina (2014). Bookstart: Bringing Books to Babies. Included in: Maas, Jörg F., Ehmig, Simone C. & Seelmann, Carolin (ed.) Prepare for Life! Raising Awareness for Early Literacy Education: Results and Implications of the International Conference of Experts 2013. Mainz: Stiftung Lesen. Kåberg, Catharina (2013). Läskraft! Högläsning för personer med demenssjukdom. final report, Centrum för lättläst. Kåreland, Lena (2009). Estetik och livskunskap i skolans litteraturläsning. Included in: Nilsson, Sconce Kersti & Pettersson, Torsten (ed). Litteratur som livskunskap – tvärvetenskapliga perspektiv på personlighetsutvecklande läsning. Borås: Borås University. Körling, Anne-Marie (2012). Den meningsfulla högläsningen. Stockholm: Natur & kultur. Langemack, Chapple (2003). The booktalker’s bible: how to talk about the books you love to any audience. Westport, CT: Libraries Unlimited. Larsson, Emma (2009). En godnattsaga för demokratin? En undersökning av ett läsfrämjande projekt i facklig regi. Borås: Borås University, Swedish School of Library and Information Science. Masters thesis. Ledin, Maria (2005). Barnbibliotekariers kompetens och kärnkunskaper på området litteraturförmedling och läsfrämjande arbete. Borås: Borås University, Swedish School of Library and Information Science. Masters thesis. Library and Archives Canada (2006). Literature Review on the Impact of Summer Reading Clubs. Canada: Goss Gilroy Inc. Lind, Annelie (2010). Skönlitteraturens budbärare: folkbibliotekariers syn på det litteraturförmedlande arbetet. Borås: Borås University, Swedish School of Library and Information Science. Masters thesis. Lindsköld, Linnéa (2015) “Att komma in i dom andras läsningar”: En studie av barns upplevelser av Sommarboken. Kultur i väst. Litteraturutredningen (Enquiry into literature) (2012). Läsandets kultur: slutbetänkande. Swedish Government Official Reports SOU 2012:65. Stockholm: Fritzes. Ljung, Erika (2006). Läsfrämjande verksamhet för vuxna. En kvalitativ undersökning av bibliotekariers arbetsmetoder, litteraturförmedlande roll och kompetens. Uppsala: ALM Department (archives, libraries and museums). Masters thesis. Locke, Jill L. (1988). The effectiveness of summer reading programs in public libraries in the United States. Dissertation: University of Pittsburgh 1988. Loftebo Degervall, Sara (2006). Att väcka barns läslust med hjälp av bokprat. En kvalitativ studie. Uppsala: Uppsala University, ALM Department (archives, libraries and museums). Masters thesis. Long, Elizabeth (2003). Book clubs: women and the uses of reading in everyday life. Chicago, Ill.: Univ. of Chicago Press. 123