Promoting reading 1
Nygren, Gustav (2013). Ombud i läsningens tjänst.
Rapport år 1: september 2012–juni 2013. Regionbibliotek Stockholm. Nygren, Gustav (2014). Ombud i läsningens tjänst: folkbildning och folkbibliotek i samarbete. Included in: Årsbok om folkbildning. Forskning & utveckling 2013. Stockholm: Föreningen för folkbildningsforskning. OECD (2002). Reading for change: Performance and engagement across countries. Results from PISA 2000. New York: Organisation for Economic Cooperation and Development. OECD (2010), PISA 2009 Results: Learning to Learn – Student Engagement, Strategies and Practices (Volume iii). O’Hare, Liam & Connolly, Paul (2010). A Randomised Controlled Trial Evaluation of Bookstart+: A Book Gifting Intervention for Two-Year-Old Children, Belfast: Centre for Effective Education, Queen’s University Belfast. Olin-Scheller, Christina (2006). Mellan Dante och Big Brother: en studie om gymnasieelevers textvärldar. Dissertation: Karlstad: Karlstad University, 2007. Palmer, Tom (2008a). Reading the game: using sport to encourage boys and men to read more. Australasian Public Libraries and Information Services (APLIS), 21(2), pp. 78–83. Palmer, Tom (2008b). Reading the game. Public Library Journal, 23(2), pp. 8–11. Persson, Magnus (2007). Varför läsa litteratur?: om litteraturundervisningen efter den kulturella vändningen (Why read literature?: on teaching literature after the cultural change). 1. uppl. Lund: Studentlitteratur. Persson, Magnus (2012). Den goda boken: samtida föreställningar om litteratur och läsning. Lund: Studentlitteratur. Pettersson, Karin (2004). Alfons öppnar dörren. Om invandrarbarn och språk. Projektbeskrivning och konkreta tips. Halmstad: Regionbibliotek Halland. Picton, Irene (2014). The Impact of ebooks on the Reading Motivation and Reading Skills of Children and Young People: A rapid literature review. London: National Literacy Trust. Preddy, Leslie (2010). Social readers: promoting reading in the 21st century. Santa Barbara, Calif: Libraries Unlimited. På tal om böcker: om bokprat och boksamtal i skola och bibliotek. (2005). Lund: Btj förlag. Rasmussen, Casper Hvengaard & Jochumsen, Henrik (2010). Från läsesal till levande bibliotek – barn, ungdomar och biblioteksrummet. Included in: Rydsjö, Kerstin; Hultgren, Frances & Limberg, Louise (ed.). Barnet, platsen, tiden: teorier och forskning i barnbibliotekets omvärld. Stockholm: Regional Library Stockholm. Redman, Marianne (2013). Unga män och pojkar läser: rapport från en förstudie. Länsbiblioteket i Örebro län. Reeder, Gail. M. (1991). Effect of booktalks on adolescent reading attitudes. Dissertation: University of Nebraska, 1991. Roman, Susan; Deborah T. Carran & Carole D. Fiore (2010). The Dominican study: public library summer reading programs close the reading gap. River Forest, IL, Dominican University, Graduate School of Library & Information Science. Ross, Catherine Sheldrick; McKechnie, Lynne & Rothbauer, Paulette M. (2006). Reading matters: what the research reveals about reading, libraries, and community. Westport, Conn.: Libraries Unlimited. Rydbeck, Kerstin (2013). Läsargemenskapernas komplexa landskap: om bokcirkelbegreppet och utvecklingen av svensk bokcirkelverksamhet, med speciellt fokus på folkbibliotekens och studieförbundens cirklar Included in Frenander, Anders & Nilsson, Skans Kersti (ed.), Libraries, black metal and corporate finance: Current research in Nordic Library and Information Science: Selected articles from the 40th anniversary conference of the Swedish School of Library and Information Science, pp. 112–135. Borås: Borås University. Rydsjö, Kerstin (2012). Dags att höja ribban!?: en rapport om samverkan mellan barnhälsovård och 125