Promoting reading 1
Loftebo Degervall, Sara (2006). Att väcka barns l
äslust med hjälp av bokprat. En kvalitativ studie. Uppsala: Uppsala University, ALM Department (archives, libraries and museums). Masters thesis. Mauritzon, Sara & Wijk, Sara (2008). Att få upp ögonen för faktaboksfrågan: En kartläggning av bibliotekariers förmedling av faktaböcker på bokprat. Lund: Lunds univ. Biblioteks- och informationsvetenskap. Masters thesis. Milosavljevi , Vesna & Olsson, Margareta (2007). Att stimulera till läslust – ett samarbete mellan skolbibliotekarier, pedagoger och specialpedagoger. Malmö: Malmö University. Degree project. Nollen, Terrence David (1992). The effect of booktalks on the development of reading attitudes and the promotion of individual reading choices. Dissertation: University of Nebraska, 1992. På tal om böcker: om bokprat och boksamtal i skola och bibliotek. (2005). Lund: Btj förlag. Reeder, Gail. M. (1991). Effect of booktalks on adolescent reading attitudes. Dissertation: University of Nebraska, 1991. Rydbeck, Kerstin (2013). Läsargemenskapernas komplexa landskap: om bokcirkelbegreppet och utvecklingen av svensk bokcirkelverksamhet, med speciellt fokus på folkbibliotekens och studieförbundens cirklar (The complex landscapes of reading communities: about the book circle concept and the development of Swedish book circles with a special focus on book circles arranged by public libraries and adult education associations). Included in Frenander, Anders & Nilsson, Skans Kersti (ed.), Libraries, black metal and corporate finance: Current research in Nordic Library and Information Science: Selected articles from the 40th anniversary conference of the Swedish School of Library and Information Science, pp. 112–135. Borås: Borås University. Sandberg Hven, Marianne (1998). Bokprat på barnbibliotek. Uppsala: Uppsala univ., Department of ALM. Library and Information Science. Degree project. Saricks, Joyce G. (2005). Readers’ advisory service in the public library. Chicago: American Library Association. Tveit, Åse Kristine (2004). Innganger: om lesing og litteraturformidling (Starting points: on reading and literature mediation). Bergen: Fagbokforlaget. Törnfeldt, Maria (1994). Att väcka läslust hos lässvaga barn och ungdomar. Included in: Eriksson, Anna Birgitta (ed.) Barnspåret: idébok för bibliotek. Lund: Bibliotekstjänst. 67