Tidningen Kosmetik 1
SOLEN | NYHETER Hur påverkas varumärket Vita Libe
rata av ägarskiftet? – Fusionen med Crown Laboratories gör det möjligt för oss att kombinera vår teknik, kunskap och kompetens för att skapa ännu mer spännande hudvårds- och solskyddsprodukter. Vilka är målen för varumärkets fortsatta utveckling och expansion? – Vi tar vår AdvoganicVITA LIBERATA HAR FÅTT NY ÄGARE Prisbelönta exklusiva brun-utan-solmärket Vita Liberata, som nått stor framgång både i USA och Europa, har i vår fått nya ägare och gått ihop med det amerikanska läkemedelsföretaget Crown Laboratories med huvudsäte i Tennessee. Vita Liberata, känd för sina exklusiva naturliga tanning-produkter, grundades 2003 av företagaren och fd TV-presentatören Alyson Hogg och var det första tanning-märket som var fri från parabener, parfym och alkohol. Alyson Hogg kommer i sin nya Grundaren Alyson Hogg kommer i sin nya befattning som chef för konsumentprodukter inom Crown Laboratories fortsätta jobba med Vita Liberata. befattning som chef för konsumentprodukter inom Crown Laboratories fortsätta jobba med Vita Liberata. Kosmetik har ställt några frågor till henne med anledning av ägarbytet. teknologi, avancerad organisk bioteknik, till hudvård och SPFområdet för att skapa nya effektiva naturliga skönhetsprodukter och banbrytande ekologiska produkter med formler som är veganska, fria från parfymer, parabener, alkohol och skadliga kemikalier. Vilka av de senaste innovationerna inom tanning skulle du särskilt vilja lyfta fram? – Vår senaste innovation, Invisi Foaming Tan Water, som är full av organiska botaniska ämnen, som Ginkgo Biloba och Raspberry, och laddad med vår Advoganic Teknologi. Den är återfuktande och har en antiageeffekt samtidigt som det är en snabbtorkande och naturlig tanning-produkt med glow. – Vidare Marula- oljan, unik för Vita Liberata som är både brunutan-sol och solskydd, och Trystal Minerals, en make up-produkt och brun-utan-sol i ett, samt ett serum, som kan användas separat eller blandas i natt- och dagkräm. Hur ser framtiden ut för brun-utansol- produkter? – Framtiden är ljus, så länge vi fortsätter att utveckla rena, organiska, naturliga produkter som är bra för hud och miljö. Alltfler inser också både solens och solariets skadliga effekter och ser busprodukter som ett alternativ. St Tropez lanserar Tan Mirror-app St Tropez har i vår lanserat Tan Mirror App i Appstore och för Android. Genom appen kan man se en rad exempel från märkets sortiment och få vägledning vid val av tanning-produkter. Man tar en selfie och ”testar” olika busprodukter för att sen kunna välja den produkt som ger bäst fuskbränna utifrån personlig smak. Med appen kan man även ladda upp selfies och lägga in ett filter i befintliga selfies för en mer solkysst hud. Kosmetik 2-2018 27