Tidningen Kosmetik 1
NEW BEAUTY | REBRANDING REBRANDING AV DERMAPEN De
rmapen har flera spännande innovationer på gång just nu och i början av april 2018 var det världspremiär för helt nya Dermapen 4. I samband med lanseringen har man också genomfört en omfattande rebranding av varumärket till Dermapen World. Dermapen grundades i Australien, som en del av företaget Equipmed, och har sedan 2010 legat i framkant inom microneedling på den internationelal arena och nu lanseras Dermapen 4. – Detta är den största lanseringen hittills i microneedlingens historia. Det är utan tvekan världens mest avancerade och unika produkt inom detta område. Förutom förbättrad ergonomisk utformning och stabilitet är maskinen den allra första digitaliserade och bluetoothanslutna i sitt slag i världen. Prestationsmässigt har den också en ökad kapacitet gällande både antal nålar, frekvens samt djup som nålarna tränger ned till, jämfört med föregångaren, säger Dr Andrew Christie, Clinical Director och Global Medical Trainer på Dermapen World. I dag är varumärkets produktion fördelad mellan Sydkorea och Australien, men som ett led i sin rebranding samt för att förstärka det australiska DNA:t har man valt att låta Dermapen 4 tillverkas till 100 procent i Australien. I rebrandingen har man bytt till Dermapen World. Dessutom har ett antal namnbyten på existerande produkter genomförts, som till exempel Dermapen Inject, tidigare Dermapen Infuse. Ytterligare en viktig nyhet för Dermapen under 2018 är en kemisk peeling, som är speciellt framtagen för att användas efter en behandling med microneedling. – Med hjälp av vår nya kemiska peeling utökar vi vårt behandlingsspektrum ytterligare samt möjliggör ännu effektivare och till viss del snabbare behandling av problem som acne, hyperpigmentering och ärrbildning. Dermapen handlar inte längre om enbart nålar utan vi breddar oss ständigt genom att öppna upp för alltfler kombinationsmöjligheter av olika behandlingsformer, fortsätter Andrew. Dermapen finns i dag tillgänglig på 64 marknader världen över och Andrew berättar att Sverige är en av de största. För framtiden ser han en växande trend inom skönhetsbehandlingar där konsumenterna vill ha synbara och långvariga resultat till en rimlig kostnad och med begränsad återhämtningstid. Dessutom är den manliga konsumentgruppen på kraftig frammarsch, med en ökning på över tio procent under de senaste 20 åren. – Det konsumenterna vill är att rent fysiskt 76 Kosmetik 2-2018 ” DERMAPEN HANDLAR INTE LÄNGRE OM ENBART NÅLAR UTAN VI BREDDAR OSS STÄNDIGT GENOM ATT ÖPPNA UPP FÖR ALLTFLER KOMBINATIONSMÖJLIGHETER. Dr Andrew Christie korrigera huden, utan att riskera biverkningar och då blir metoder som mesoterapi och microneedling logiska alternativ. Hos den manliga målgruppen är det ofta behandlingar mot till exempel acne eller acneärr som utförs. Med den slätare hy som uppnås efter behandlingen får patienten självförtroende, vilket kan påverka positivt, både i yrkeslivet och på det privata planet, säger Andrew avslutningsvis. Dr Andrew Christie, Clinical Director och Global Medical Trainer på Dermapen World informerade om storsatsningen Dermapen 4.