Tidningen Kosmetik 1
ANNONS DOFT OCH HUD | PRODUKTNYTT ALYSSA ASHLEY A
lyssa Ashleys CocoVanilla är en riktig sommardoft som nu fått ett face lift! Karibisk kokosnöt och vanilj öppnar denna somriga doft tillsammans med en cocktail av exotiska frukter. Tropiska blommor, såsom heliotrop och tahitisk gardenia utgör dess hjärta och karamell, vit ambra och vanilj avrundar doften. EdT 25 ml 199 kr. Alyssa Ashleys Green Tea är en doft med förmågan att förmedla en känsla av avslappning och på samma gång stimulerar själen, likt det nu trendiga gröna teets hälsosamma egenskaper. På en basnot av gröna teblad och Darjeeling te vilar en blommig hjärtnot med bl.a. jasmin och ros. I toppnoten finns bergamott, citron och lavendel. EdT 25 ml 199 kr Tradebanco 040-22 40 00 MÁDARA Mádara grundades 2006 av fyra unga kvinnor och har sedan dess vuxit från en dröm till ett etablerat omtalat ekologiskt hudvårdsmärke. Mádara fokuserar på tillverkning av produkter med vetenskapligt bevisad effektivitet, hållbart användande med lokala naturliga råvaror samt miljövänliga och återvinningsbara förpackningar. Produkterna är certifierade av ECOCERT. Efter nästan 5 års forskning lanserar Mádara naturligt och ekologiskt solskydd för ansikte och kropp, som kombinerar bredspektrat fysikaliskt solskydd med flera hudvårdande egenskaper. Plant Stem Cell Age-Defying Sunscreen SPF30 Face och Plant Stem Cell Antioxidant Sunscreen SPF30 Body innehåller stamceller från nordisk dragon som ger en stor dos av antioxidanter, vilket hjälper till att neutralisera fria radikaler och förebygger för tidigt åldrande. Hallonfröolja i kombination med vitamin C och E mjukgör och reparerar huden. Hyaluronsyra levererar intensiv fukt och motverkar torrhet. I naturliga solskydd använder man sig av antingen titanoxid eller zinkoxid. Mádaras SPF formulas är baserade på zinkoxid. Den optimala partikelstorleken av zinkoxid ger den högsta nivån av UVA och UVB skydd. Elements Group +45 38 100 111 service@elementsgroup.eu www.elementsgroup.eu GUINOT Guinots solprodukter har alltid lovordats för dess exceptionella kvalitet. Nu till våren och sommaren 2018 presenteras en helt ny generation solvårdande produkter, SUN LOGIC. SUN LOGIC bygger på en ny generation bred-spektrade UVA- och UVB-filter som skyddar och absorberar de skadliga strålarna. Vegetabiliskt DNA bildar en barriär på hudytan för att skydda de kroppsegna DNA som finns i epidermis celler. Solprodukterna innehåller Lutein som stärker hudens naturliga skydd och bidrar till att minska de skadliga effekterna av blått ljus (orsakat av sol och tv-skärmar, datorer, surfplattor och mobiltelefoner). Produkterna kombinerar det bästa och effektivaste skyddet för huden samtidigt som vårdande ingredienser motverkar för tidigt åldrande genom att skydda de elastiska fibrerna mot oxidativ stress. Produkterna finns i specifika varianter för ögonområdet, ansikte och kropp, med fokus på spf. 50 och 30. Som tidigare finns produkterna i lite olika formulas för att passa alla, gemensamt för dem är att de är kladdfria och inte lämnar några vita ränder. Cirkapris från 525–895 kr. Guinot får endast säljas hos utbildade hudterapeuter. Beauty International Wellness AB 08-718 31 10 www.guinot.se www.facebook.com/GuinotSverige www.instagram.com/GuinotSverige 86 Kosmetik 2-2018