Svensk Golf 1
Svensk Golf Sida 2
Svensk Golf Sida 3
Svensk Golf Sida 4
Svensk Golf Sida 5
Svensk Golf Sida 6
Svensk Golf Sida 7
Svensk Golf Sida 8
Svensk Golf Sida 9
Svensk Golf Sida 10
Svensk Golf Sida 11
Svensk Golf Sida 12
Svensk Golf Sida 13
Svensk Golf Sida 14
Svensk Golf Sida 15
Svensk Golf Sida 16
Svensk Golf Sida 17
Svensk Golf Sida 18
Svensk Golf Sida 19
Svensk Golf Sida 20
Svensk Golf Sida 21
Svensk Golf Sida 22
Svensk Golf Sida 23
Svensk Golf Sida 24
Svensk Golf Sida 25
Svensk Golf Sida 26
Svensk Golf Sida 27
Svensk Golf Sida 28
Svensk Golf Sida 29
Svensk Golf Sida 30
Svensk Golf Sida 31
Svensk Golf Sida 32
Svensk Golf Sida 33
Svensk Golf Sida 34
Svensk Golf Sida 35
Svensk Golf Sida 36
Svensk Golf Sida 37
Svensk Golf Sida 38
Svensk Golf Sida 39
Svensk Golf Sida 40
Svensk Golf Sida 41
Svensk Golf Sida 42
Svensk Golf Sida 43
Svensk Golf Sida 44
Svensk Golf Sida 45
Svensk Golf Sida 46
Svensk Golf Sida 47
Svensk Golf Sida 48
Svensk Golf Sida 49
Svensk Golf Sida 50
Svensk Golf Sida 51
Svensk Golf Sida 52
Svensk Golf Sida 53
Svensk Golf Sida 54
Svensk Golf Sida 55
Svensk Golf Sida 56
Svensk Golf Sida 57
Svensk Golf Sida 58
Svensk Golf Sida 59
Svensk Golf Sida 60
Svensk Golf Sida 61
Svensk Golf Sida 62
Svensk Golf Sida 63
Svensk Golf Sida 64
Svensk Golf Sida 65
Svensk Golf Sida 66
Svensk Golf Sida 67
Svensk Golf Sida 68
Svensk Golf Sida 69
Svensk Golf Sida 70
Svensk Golf Sida 71
Svensk Golf Sida 72
Svensk Golf Sida 73
Svensk Golf Sida 74
Svensk Golf Sida 75
Svensk Golf Sida 76
Svensk Golf Sida 77
Svensk Golf Sida 78
Svensk Golf Sida 79
Svensk Golf Sida 80
Svensk Golf Sida 81
Svensk Golf Sida 82
Svensk Golf Sida 83
Svensk Golf Sida 84
Svensk Golf Sida 85
Svensk Golf Sida 86
Svensk Golf Sida 87
Svensk Golf Sida 88
Svensk Golf Sida 89
Svensk Golf Sida 90
Svensk Golf Sida 91
Svensk Golf Sida 92
Svensk Golf Sida 93
Svensk Golf Sida 94
Svensk Golf Sida 95
Svensk Golf Sida 96
Svensk Golf Sida 97
Svensk Golf Sida 98
Svensk Golf Sida 99
Svensk Golf Sida 100
Svensk Golf Sida 101
Svensk Golf Sida 102
Svensk Golf Sida 103
Svensk Golf Sida 104
Svensk Golf Sida 105
Svensk Golf Sida 106
Svensk Golf Sida 107
Svensk Golf Sida 108
Svensk Golf Sida 109
Svensk Golf Sida 110
Svensk Golf Sida 111
Svensk Golf Sida 112
Svensk Golf Sida 113
Svensk Golf Sida 114
Svensk Golf Sida 115
Svensk Golf Sida 116
Svensk Golf Sida 117
Svensk Golf Sida 118
Svensk Golf Sida 119
Svensk Golf Sida 120
Svensk Golf Sida 121
Svensk Golf Sida 122
Svensk Golf Sida 123
Svensk Golf Sida 124
Svensk Golf Sida 125
Svensk Golf Sida 126
Svensk Golf Sida 127
Svensk Golf Sida 128
Svensk Golf Sida 129
Svensk Golf Sida 130
Svensk Golf Sida 131
Svensk Golf Sida 132
Svensk Golf Sida 133
Svensk Golf Sida 134
Svensk Golf Sida 135
Svensk Golf Sida 136
Svensk Golf Sida 137
Svensk Golf Sida 138
Svensk Golf Sida 139
Svensk Golf Sida 140
Svensk Golf Sida 141
Svensk Golf Sida 142
Svensk Golf Sida 143
Svensk Golf Sida 144
Svensk Golf Sida 145
Svensk Golf Sida 146
Svensk Golf Sida 147 COBRA 1 595 kr 17, 19, 22, 26
, 28° Fujikura Mo ore PRIS LOFTALTERNATIV STANDARDSKAFT Ja TEKNOLOGI Baffl ern har levt i 30 år och på den här modellen säger sig Cobra ha inspirerats av originalutförandet, även om den givetvis har hottats upp betydligt. Klubbhuvudet har ett inlägg av 465-maragingstål i träffytan för att öka bollhastigheten – och de klassiska railsen är givetvis på plats. SÅ SÄGER VI De vanliga Cobrarailsen under sulan fi nns givetvis där och hjälper oss att få sulan att glida genom gräset och skapa kontakt i kniviga lägen. Men annars en något tuffare Cobrahybrid än vad vi vant oss vid och bollbanan upplevs som lägre än normalt. Den välbekanta Baffl erlooken har uppdateras till ett klart raffi gare utseende. PLUS Kul med en Cobrahybrid som tilltalar också något bättre spelare. MINUS Frågan är hur den uppfattas av den normala målgruppen. [BAFFLER RAIL] VÄNSTER CLEVELAND [LAUNCHER DST] 1 695 kr 15,5, 18, 20,5, 23, 26° Mitsubishi Diamana Red PRIS LOFTALTERNATIV STANDARDSKAFT Ja TEKNOLOGI Cleveland jobbar vidare fullt ut med att lansera riktiga lättviktare som strävar efter att få upp svinghastigheten – och hybriden är inget undantag. I övrigt har tyngdpunkten placerats lågt, för att bidra till att hjälpa upp bollen, och rails i sulan ska göra att den lättare hittar bollen i svåra lägen. SÅ SÄGER VI Ganska traditionellt hybridutseende, både i färg, form och omfång. Uppträder också tämligen konventionellt, även om känslan är att den kräver något mer av spelaren då bollbanan inte är lika hög som de allra mest lättspelade konkurrenterna. Den smart designade sulan med rails känns som att den ger bra effekt. PLUS Bra att köra det unika lättviktskonceptet hela vägen. MINUS Borde inte ett högre loftalternativ än 26 grader ha ersatt 15,5-gradaren med tanke på målgruppen? HCP 0 9 18 27 HCP 36 HCP 0 9 18 27 HCP 36 VÄNSTER MIZUNO [MP CLK] 1 895 kr 17, 20, 23° Fubuki by Mizuno PRIS LOFTALTERNATIV STANDARDSKAFT Nej TEKNOLOGI Tourinspirerad hybrid med ett ganska litet stålklubbhuvud, som har försetts med en låg tyngdpunkt tack vare en nedsjunken topp. Tyngdpunkten ligger också förhållandevis långt fram, för att se till att plocka bort, för målgruppen, oönskad spinn. SÅ SÄGER VI Ett kompakt utseende gör detta till låghandicapparens val. Ger dock något högre bollbana än andra hybrider inriktade på den här målgruppen. Känslan är att träffen är lite stum och kräver en högre svinghastighet för att få ut maximal prestanda. Kan bockas två grader åt varje håll. PLUS Flexibiliteten som innebär att klubbhuvudet kan bockas två grader åt varje håll. MINUS Färgen på skaftet kan möjligen störa en tämligen traditionsbunden målgrupp. VÄNSTER NIKE 1 695 kr 18, 21, 24, 27, 30° UST SQ Pro orce AXIVcore PRIS LOFTALTERNATIV STANDARDSKAFT Ja TEKNOLOGI En hybrid av fyrkantigt snitt, för att skapa en så förlåtande klubba som möjligt genom att fördela vikten ut till kanterna. Tack vare optimerad aerodynamik ska Machspeed ge högre klubbhastighet, vilket innebär längre slag. SÅ SÄGER VI Nike jobbar vidare med sitt fyrkantiga koncept också på hybriderna. Formen känns ändå tämligen bekväm här och ger onekligen känslan av att kunna hitta bollen i tuffa positioner. Bollbanan blir medelhög och längden kan inte mäta sig med de absolut hetaste hybriderna, men precisionen är god. PLUS Förtroendeingivande känsla vid adressering. MINUS Träffytan känns inte lika explosiv som hos vissa konkurrenter. [MACHSPEED] VÄNSTER HCP 0 9 18 27 HCP 36 HCP 0 9 18 27 HCP 36 ››
Svensk Golf Sida 148
Svensk Golf Sida 149
Svensk Golf Sida 150
Svensk Golf Sida 151
Svensk Golf Sida 152
Svensk Golf Sida 153
Svensk Golf Sida 154
Svensk Golf Sida 155
Svensk Golf Sida 156
Svensk Golf Sida 157
Svensk Golf Sida 158
Svensk Golf Sida 159
Svensk Golf Sida 160
Svensk Golf Sida 161
Svensk Golf Sida 162
Svensk Golf Sida 163
Svensk Golf Sida 164
Svensk Golf Sida 165
Svensk Golf Sida 166
Svensk Golf Sida 167
Svensk Golf Sida 168
Svensk Golf Sida 169
Svensk Golf Sida 170
Svensk Golf Sida 171
Svensk Golf Sida 172
Svensk Golf Sida 173
Svensk Golf Sida 174
Svensk Golf Sida 175
Svensk Golf Sida 176
Svensk Golf Sida 177
Svensk Golf Sida 178
Svensk Golf Sida 179
Svensk Golf Sida 180