Nolltretton 1
MODE MODENYHETER MQ I SAMARBETE MED STILJOURNALEN
I februari lanserade MQ ett nytt, spännande samarbete – denna gång med Stiljournalen som har kommit att bli en mycket populär podd. I podden guidar Fredrik af Klercker och Filip Strömbäck folk kring stil, kvalitet och noga utvalt mode. Nu får de också guida MQ:s kunder kring detta i säsongens kampanjer. MQ:s vision är att kunden ska känna sig inspirerad, välklädd och fantastisk vid alla tillfällen vilket rimmar väldigt bra med vad Stiljournalen står för. Både MQ och Stiljournalen ser mycket positivt på samarbetet och MQ är också stolt. (CL) STADIUM återförsäljare av RBN-kollektionen Varumärket Björn Borg har lanserat en kollektion tillsammans med den internationella pop- och modeikonen Robyn, och Stadium är den enda sportåterförsäljaren i Sverige som får sälja produkterna. Kollektionen bär namnet RBN – efter Robyn, Björn och Naomi – och består av 23 unisexprodukter som alla är en mix av sport och mode. Den tar sin utgångspunkt i vad det innebär att vara svensk och vad som kännetecknar inkludering i det svenska samhället nu jämfört med 80-talet. – RBN-kollektionen återspeglar min kärlek till streetstyle och hur det tas upp i ungdomskultur – kollektionen är inspirerad av mina favoritkläder genom åren. Jag tänkte att det skulle vara kul att göra plagg som jag kan bära både i löparspåret och på nattklubben, säger Robyn. De som har utvecklat kollektionen är Robyn, Björn Borgs designteam och stylisten Naomi Itkes. RBN kommer att finnas tillgänglig hos utvalda återförsäljare i USA, Storbritannien, Norge och Sverige varav Stadium är ett av tre försäljningsställen – och också den enda sportåterförsäljaren på den svenska marknaden. Kollektionen finns i utvalda Stadium butiker samt online. (CL) UNIQLO blir olympiska partners med Sveriges Olympiska Kommitté UNIQLO blir olympisk huvudpartner och officiell klädleverantör till Sveriges olympiska och paralympiska lag. De kommer att tillgodose svenska idrottare och ledare med sina LifeWearprodukter under de kommande fyra åren, bland annat till de olympiska och paralympiska sommarspelen i Tokyo 2020, vinterspelen i Peking 2022 och andra aktiviteter och tävlingar som är associerade med den olympiska rörelsen. UNIQLO kommer omedelbart att leverera kläder och produkter till svenskar som tävlar i olympiska sammanhang och senare under 2019 kommer de att ta fram färger och stilval som är särskilt anpassade för svenska idrottare. Kläderna kommer att bäras såväl under tävling som på träning, ceremonier, presskonferenser och fritid. (CL) Hållbart babysortiment hos Lindex Foto: Lindex Lindex har nylanserat sitt babysortiment och numera är hela sortimentet gjort av hållbart material. Babykläderna är gjorda av ekologisk bomull samt återvunna material och alla bomullsplagg är GOTS-certifierade. Det nya babysortimentet är indelat i två koncept där det ena är Soft Nature som har ett tydligt skandinaviskt uttryck med handritade mönster i dova färger där mönstren är inspirerade av naturen, skogen och djur. Det andra konceptet är The Colour Pops som har ett lekfullt uttryck med färgstarka mönster. De två koncepten är enkla att mixa och matcha med varandra och innehåller allt som behövs till en bebis. Förutom att de är hållbart producerade så är de också av bra kvalité och designade för en lekfull vardag. (CL) HETAST JUST NU! 1. GULA TONER. Gult är inte fult utan definitivt en av de hetaste färgerna i vår. Allt från ljusgult till knallgult funkar – vi älskar det! 2. MATCHA MÖNSTER. Inte nog med att man ska kunna matcha färger utan vässa dina modekunskaper och matcha mönster med mönster, riktigt fräckt! 3. CYKELBYXOR. En trend som växer snabbt och som vi definitivt kommer att se mycket av i vår är cykelbyxorna. 4. 50 NYANSER AV BEIGE. Beige i alla dess nyanser tar plats i många garderober nu i vår – på kjolar, klänningar, byxor, trenchcoats och accessoarer. 5. PRICKIGT. Ett mönster som har kommit tillbaka allt mer på plaggen – prickigt är både kul och snyggt! 28 NOLLTRETTON Foto: John Gripenholm Foto: MQ Foto: Björn Borg Foto: Shutterstock