Boinsikt 1
EN VÄG IN En väg in – hur har det gått? I slutet
av september införde vi ett nytt sätt att nå oss på som vi kallar för en väg in. Det innebär att vi skapat ett kundcenter dit alla samtal styrs och där vi även tror att vi kan hjälpa till med det mesta. När du ringer på din bovärd så kommer du till kundcenter. Om du till exempel vill göra en felanmälan så fixar vi det åt dig i kundcenter. Har du någon fråga som du behöver prata med din bovärd så kopplar vi dig vidare om bovärden är ledig. Har du tillgång till dator eller smartphone är det allra enklaste att göra din felanmälan på Mina sidor. På Mina sidor hittar du allt som rör just din lägenhet. Kolla in den om du inte redan gjort det! Marie Röjmalm är chef för kundcenter. Hur tycker du det har gått den första månaden som ni varit igång? – Så här i starten av vårt nya kundcenter har vi fått mer samtal än vi först trodde och därför har det blivit längre kötider än vi vill att det ska vara. Vi ser över bemanningen och justerar efterhand för att köerna ska bli kortare. – Vi hoppas att våra kunder har överseende med att det är en inkörsperiod innan allt sitter som det ska. Vi har tagit fram statistik som jämför den gångna månaden med samma månad 2015. Där ser man hur många samtal vi fick in till växel, kundcenter (kundtjänst) och totalt. Ökningen är tydlig, men vi jobbar på för att hjälpa till så snabbt som möjligt. STATISTIK Oktober 2016 /månad Växel Kundcenter Totalt Oktober 2015 Växel Kundtjänst Totalt 16 000 7 300 /dag 800 365 23 300 1 165 11 160 4 630 15 790 558 231 789 14