AMES 1
Teknik som man ska ta tillvara på. Men också att
medarbetarna, det personliga bemötandet, om det så är över receptionsdisken på kontoret eller via nätet, alltid kommer att vara det viktigaste, hävdar Filip Apelstav. FILIP BERÄTTAR OM utveckling av digitala lösningar, som komplement till de fysiska mötena. Möjligheten att göra bankärenden var- och närsomhelst med skype, sammankopplade skärmar och BankID. Teknik som man ska ta tillvara på. Men också att medarbetarna, det personliga bemötandet, om det så är över receptionsdisken på kontoret eller via nätet, alltid kommer att vara det viktigaste. – Någon som lyssnar och som förstår min situation där jag befinner mig. Någon som hjälper till med de där krångliga frågorna som pensioner och sparande. Som har en helhetsöversikt på min ekonomiska situation; lån och försäkringar och som kan ge råd och föreslå förändringar. Och som gör det med glädje, engagemang och med mig som kund i fokus. Det är den Någon vi vill vara. IDAG ÄR UNGEFÄR HÄLFTEN av alla Östgötar kunder i Länsförsäkringar, men bara 16,5 % är bankkunder. En utmaning som Filip ser fram emot att jobba med. – Våra allra nöjdaste kunder är helhetskunderna, säger han. Vi måste fortsätta på resan att nå ut till fler med vårt helhetstänk. Idag är tid en lyxvara för de flesta. Man vill inte sitta och åka till banken en dag och försäkringsbolaget en annan. När vi också kompletterat vårt utbud med fastighetsförmedling kan vi faktiskt vara den enda kontakt man behöver. En trygghet, helt enkelt i vetskapen om att vi kan alla dessa bitar. ATT FILIP TRIVS MED SITT JOBB och med sina arbetsuppgifter går inte att ta miste på. Men glitter i ögonen och ett ständigt leende talar han om siffror och prognoser, om framtidsutsikter och förhoppningar. – Jag har det fantastiskt bra på mitt jobb och trivs med både arbetsuppgifter och kollegor. Men visst blir det intensivt och mycket jobb emellanåt. Jag tror att man måste lära sig hushålla med sin tid. Välja det som är viktigt. Själv samlar jag nu energi tillsammans med familjen. Skjutsar till träning och småpratar lite med sönerna i bilen. Kanske tar jag en löptur eller går ut på golfbanan, alldeles ensam, en tidig lördagsmorgon. Att stänga av mobilen och bara vara i tystanden, i naturen, är ett bra sätt att komma ner i varv. FILIP SER TILLBAKA på sina första två år på Länsförsäkringar Östgöta med glädje över goda resultat, men också med en vilja att fortsätta bli bättre. Fortsätta ta fram det bästa ur medarbetarna genom ett aktivt och närvarande ledarskap. Fortsätta lära känna östgötarna och de förutsättningar som råder i de olika städerna och områdena för att kunna vara erbjuda ännu mer relevanta produkter. Och framför allt att fortsätta vara den bank som Östgötarna är mest nöjda med i alla skiftande skeden i livet. – Det känns som ett stort förtroende att få vara med och förvalta ett så starkt varumärke, säger Filip. Spännande att få bygga vidare på något som har så bra förutsättningar. Med tanke på att vi faktiskt bara är 20 år unga har vi kommit riktigt långt. Men vi ska längre! n 23