Med läsning som mål. Om metoder och forskning på d
et läsfrämjande området 1
De Groot, Joanne Carroll (2009) Building a nation
of readers: multiple perspectives on public library summer reading programs. Diss. University of Alberta 2009. Department for Education (2012). Research evidence on reading for pleasure. Education standards research team. London: Department for Education. Deshommes, Renee D. (2013). The effects of summer reading programs on the academic achievement of elementary students. Diss. University of Arkansas 2013. Dolatkhah, Mats (2013). Skolbibliotek och läsfrämjande: Tre problemområden. Ingår i: Limberg, Louise & Lundh, Anna Hampson (red.) (2013). Skolbibliotekets roller i förändrade landskap: en forskningsantologi. Lund: BTJ förlag. Dominkovic, Kerstin; Eriksson, Yvonne & Fellenius, Kerstin (2006). Läsa högt för barn. Lund: Studentlitteratur. Du Toit, Cecilia Magdalena (2004). Transition, text and turbulence: factors influencing children’s voluntary reading in their progress from primary to secondary school. Diss. University of Pretoria, 2004. Duursma, Elisabeth; Augustyn, Marilyn & Zuckerman, Barry. (2008). Reading aloud to children: the evidence. Archives of Disease in Childhood. 93, 554–557. Ehrenberg, Maria; Persson, Magnus & Svensson, Cinna (2013). Synen på skönlitteratur för vuxna på svenska folkbibliotek: en förstudie. Halmstad: Region Halland. Elkin, Judith; Train, Briony & Denham, Debbie (2003). Reading and reader development: the pleasure of reading. London: Facet. Ellis, Sue & Coddington, Cassandra S. (2013). Reading Engagement Research: Issues and Challenges. Ingår i Hall, Kathy; Cremin, Teresa; Comber, Barbara & Moll, Luis C. (red.) International handbook of research on children’s literacy, learning and culture. Hoboken: Wiley. Elwér, Åsa (2014). Early predictors of reading comprehension difficulties. Diss. Linköpings universitet 2014. En bok är en bok är en bok? – en fördjupningsstudie av e-böckerna idag. (2013). Rapporter från riksdagen 2013/14:RFR 3. Stockholm: Sveriges riksdag. Enemark, Anna & Poulsen, Ann Kathrine (2008). Fremtidens biblioteksbetjening af børn. Kbh, Biblioteksstyrelsen. Eriksson, Ann Catrine (red.) (2013). Ständigt denna Bubbla: mobil lässtimulans i tre län. Rapport med utvärdering. Eriksson Barajas, Katarina (2012). Boksamtalets dilemman och möjligheter. 1. uppl. Stockholm: Liber. Eriksson, Ida (2010). Boken kommer: förmedling och bemötande. Borås: Högsk. i Borås, Bibliotekshögskolan/Biblioteks- och informationsvetenskap. Magisteruppsats. Eriksson, Kent, Nordlinder, Eva och Schultz, Eivor (2014). Projektet läsbryggan – ett samarbete mellan bibliotek och ABF i Västernorrland. Ingår i: Årsbok om folkbildning. Forskning & utveckling 2013. Stockholm: Föreningen för folkbildningsforskning. Eurydice (2011). Teaching reading in Europe: contexts, policies and practices. Brussels: European Commission. Farmer, Lesley S. J. & Stricevic, Ivanka (2011). Using research to promote literacy and reading in libraries: guidelines for librarians. IFLA professional reports no. 125. Fast, Carina (2011). Att läsa och skriva i förskolan. Lund: Studentlitteratur. Fast, Carina (2007). Sju barn lär sig läsa och skriva: familjeliv och populärkultur i möte med förskola och skola. Diss. Uppsala: Uppsala universitet, 2007. Fiore, Carole D. (2005). Fiore’s summer library reading program handbook. New York: Neal-Schuman Publishers. Fish, Stanley Eugene (1980). Is there a text in this class?: the authority of interpretive communities. Cambridge, Mass.: Harvard Univ. Press. Fox, Mem (2010). Läsa högt: en bok om högläsningens förtrollande verkan. 1. svenska pocketuppl. Ystad: Kabusa böcker. 121