HSB Uppdraget 1
← Barbro Engdahl, ordförande i HSB brf Spelmannen
, uppskattar enkelheten med den nya digitala tjänsten HSB Kundkännedom. ”Det är ju en trygghet att kunna utföra sådana här ärenden digitalt. Då slipper man oroa sig för att något kommer bort.” BARBRO ENGDAHL, ORDFÖRANDE i HSB brf Spelmannen i Huskvarna, var en av de första som använde tjänsten HSB Kundkännedom, och hon uppskattar enkelheten. – Det gick snabbt och smidigt att fylla i formuläret, och eftersom jag fick det på både mejl och sms kunde jag göra det där jag befann mig, säger hon. Barbro tillägger att det är lite skönt att slippa pappershanteringen. – Det är ju en trygghet att kunna utföra sådana här ärenden digitalt. Då slipper man oroa sig för att något kommer bort. Hon tror dock att det kan finnas en del personer, framför allt äldre, som saknar BankID eller möjlighet att använda elektroniska tjänster. Skulle så vara fallet, är det inga problem att göra kundkännedom på det tidigare sättet – genom att ta med sig sin id-handling och komma in till HSB för att fylla i blanketten manuellt. l Så här fungerar HSB Kundkännedom → Kundkännedomsformuläret skickas ut via mejl och sms. → Öppna formuläret och logga in med BankID. → Bekräfta dina personuppgifter och din funktion. → Ordförande svarar även på frågor avseende PEP (politiskt exponerad person). → Godkänn dina svar/delgiven information med BankID. → Du får därefter bekräftelse via mejl eller sms. #4 / 2019 uppdraget 29