kunden, vill ge oslagbar service, säger Fredrik s
om älskar att träffa kunder. Det är det bästa med jobbet, tycker han. Han tillbringar helst dagarna i butiken, bland kunderna och sköter pappersarbetet på kvällar och helger. – Vi har sällan engångskunder, det är inte själva försäljningen som är det viktiga, vi vill följa upp och skapa en relation. Och vi har väldigt bra kunder, säger han. Men de är ju inte själva, Mathias och Fredrik. Idag har företaget sex anställda som blivit ett sammansvetsat team. – Personalen är det viktigaste vi har, alla vet vad de ska göra, säger Mathias berömmande. Alla som jobbar i butiken är väldigt kompetenta och serviceminded. Vi hjälper till i stort och smått. Något som våra kunder uppskattar. ”Vi försöker alltid göra det bästa för kunden, vill ge oslagbar service” En av fördelarna med att ha butik så här ute på landsbygden är att det faktiskt bara är att gå utanför knuten och provskjuta. Det har de tillstånd till. – Vi har också tillgång till en inskjutningstunnel. Den ligger bara tre kilometer härifrån och är tillgänglig för våra kunder dygnet runt. Det är bara att boka på nätet (www. x-range. se). Då kan vi hjälpa kunden än mer i samband med en försäljning, påpekar Fredrik. Det tycker han är viktigt. Lära ut, ge råd och stöd ser han som en betydande del av kundrelationen. Ni är barndomsvänner och kollegor. Hur fungerar det att driva företag tillsammans? – Det är en fördel att vi inte är så lika, tycker Fredrik. Nu kan vi se saken från olika håll och hitta en lösning som vi kan vara överens om. Vi har som målsättning att någon av oss alltid ska >> MÅNADENS BUTIK