Grus, Demolering, Återvinning UTRUSTNING MK 6/17
KÄFTKROSSARKÄFTKROSSAR på lastväxlarram och larv på lastväxlarram och larv Visades på CityTrak 9TX är en nyutvecklad käftkross som tack vare vikten under 30 ton enkelt fl yttas mellan arbetsplatserna. Byggd för att kunna vara enmansbetjänad med hjullastare. Kontakta oss idag för visning och offert! Niklas: 070-66 77 830 • www.biocare.se Välbesökt event när Huddig lanserade nya maskinserie 1260D Fredagen den 19 maj bjöd Huddig in till stort lanseringsevent av den nya maskinserien, HUDDIG 1260D, på DriveLab Stockholm i Arlandastad. Drygt 100 personer deltog, bland andra kunder, återförsäljare och branschpress. Efter presentationen var det många som tog chansen att provköra den senaste skapelsen från Huddig. Intresset för den nya maskinserien är redan nu stort och produktionen är i full igång. Med HUDDIG 1260D tar Huddig nästa steg mot framtiden med bland annat banbrytande teknik från Tigon Technology. Några av de största nyheterna är en ny steg IV-motor som ger mindre utsläpp och lägre bränsleförbrukning, ett nytt styrsystem med väsentligt snabbare respons, nytt efterbehandlingssystem, större display med touchfunktion samt väsentligt förbättrad sikt från förarhytten. Med den nya D-serien möter Huddig många kundbehov och befäster sin ledande position på marknaden. - Den nya maskinserien är delvis byggd med teknik från vårt framtidskoncept Tigon Technology. Dessutom är det nya styrsystemet sju gånger snabbare i responsen än tidigare modeller. 1260D är 26 www.maskinkontakt.se byggd för att ligga i framkant, både nu och i decennier framöver. Jag ser stor potential för den nya serien både på vår hemmamarknad men också på prioriterade exportmarknader, säger Daniel Myrgren, marknads- och försäljningschef på Huddig. Från Huddig deltog VD Lars Lindahl, marknads- och försäljningschef Daniel Myrgren, konstruktionschef Bertil Gyllner samt ansvarig för mjukvaruutveckling Daniel Åkerström vid eventet. www.huddig.com CitySkid 7X4 är en beprövad käftkross som krossat skandinaviskt berg i ett decennium. Nu i ny design, fortfarande marknadens fl exiblaste kross byggd på lastväxlarram.