Tidningen Kosmetik 1
NYHETER I KORTHET SISLEY ÖPPNAR ”HOUSE OF BEAUTY”
För första gången sedan det franska exklusiva skönhetsvarumärket Sisley grundades 1976 öppnar det ett ”House of Beauty” i Paris för att ge sina kunder det bästa av Sisleys behandlingar och hudvårdsrutiner. Sisleys ”House of Beauty” öppnar upp på 5 Avenue de Friedland bara några minuter från Triumfbågen och Champs-Élysée och är uppdelat på behandling, lounge, kafé och boutique. Neutrogena + Nicole Kidman Johnson & Johnson-ägda Neutrogena har utsett den Oscarbelönade skådespelerskan Nicole Kidman som sin Global Brand Ambassador. Nicole Kidmans första reklamLVMH förvärvar fransk doft LVMH har förvärvat en majoritetsandel i det franska nichade doftvarumärket Maison Francis Kurkdjian. Varumärket kommer att ingå i LVMH: s övriga premiumdoft segmentet tillsammans med Acqua di Parma, Givenchy Parfums och Perfumes Loewe. Förvärvet förväntas stödja Maison Francis Kurkdjian påbörjade tillväxt, med fokus på de internationella marknaderna, utan att göra avkall på karaktär eller kreativ frihet. Grundaren och parfymören Francis Kurkdjan har arbetat i doftbranschen i mer än 20 år och skapat dofter till bland andra Christian Dior, Guerlain, Kenzo, Elie Saab, Jean Paul Gaultier och Narciso Rodriguez. 2 nya ambassadörer för L’Oréal Professionnel L’Oréal Professionnel presenterar två nya internationella ambassadörer inför 2017. Hailey Baldwin, en sann Instagram-ikon med mer än 8 miljoner följare och Taylor Hill som för närvarande är den mest populära Victoria Secret-ängeln. De två nya talespersonerna kommer att synas under L’Oréal Professionnels största lanseringar under 2017. L’Oréal i miljösamarbete L’Oréal har blivit det första företaget att samarbeta med C40 Women4Climate initiativet och förbinder sig att bidra till att uppmuntra kvinnor från hela tio städer att bekämpa klimatförändringarna. L’Oréal ska fungera som mentor åt unga kvinnor som vill bidra till att utveckla lösningar för att begränsa effekterna av klimatförändringarna i varje stad som C40 deltar i programmet. film för hudvårdsmärket hade premiär i slutet av februari. YSL + Tom Peacheux YSL Beauté välkomnar Tom Pecheux till familjen som företagets nya Global Beauty Director. Tom Pecheux har en fantastisk karriär som sträcker sig över tre decennier och skapar makeup åt världens mest glamorösa catwalker och nu blir han YSL globala Beauty Director. Tillsammans med YSL Beautés ambassadörer Staz Lindes, Anja Rubik, Crista Cober och Edie Campbell kommer Tom att skapa de nya lookerna för YSL Beautés reklamkampanjer. Tom kommer också att samarbeta med YSL Beautés färgspecialister och kosmetikakreatörer i utvecklingen av innovativa produkter och använda all sin expertis för att skapa ny makeup. 12 Kosmetik 2-2017