ÅRSREDOVISNING 2017 1
KUNDFOKUS KUNDER OCH INTRESSENTER MÖTEN FLYGBOLAG
• Strategiska möten • Taktiska möten med flygbolag • Operativa möten FLYGPLATSER • Kundmöten • Lokala driftsmöten • Uppföljning av leverans • Flygsäkerhetsmöten FÖRSVARSMAKTEN PILOTER • Strategiska, taktiska och operativa möten på alla nivåer • Regelbunda besök på flygbolagens crewbase • Personlig kontakt på de bolag som mest frekvent trafikerar Arlanda och Bromma i första hand MEDARBETARE OCH CHEFER • Arbetsplatsträffar • Informationsmöten • Medarbetarundersökning • Ledarforum • Intranät FACKLIGA FÖRETRÄDARE • Samverkan på koncernnivå och lokal nivå • Fackliga dagen – dialogmöte med representanter från koncernledningen LEVERANTÖRER OCH SAMARBETSPARTNERS TILLSYNSMYNDIGHET TRANSPORTSTYRELSEN OCH EUROCONTROL ÄGAREN ALLMÄNHETEN/MEDIA • Avtals- och uppföljningsmöten • Tillsyn och uppföljning • Konsultationsmöten VIKTIGA FRÅGOR • Kapacitet och leverans • Leverans • Uppföljning • Flygplatsutveckling • LFVs erbjudande och tjänster • Flexibilitet och tillgänglighet • Nya lösningar • Information- och erfarenhetsutbyte • Förändringar, utveckling • Samspel flygledning – piloter • LFVs förändringsarbete • Värderingar och företagskultur • Operativ information • Strategiska och operativa frågor • LFVs förändringsarbete • Värderingar och företagskultur • Operativ information • Strategiska och operativa frågor • Leverans • Kvalitet • Samarbete • LFVs leverans • Kvalitet • Certifikatsefterlevnad • Avgifter • Tertialmöten och andra möten med ägarenheten på Näringsdepartementet • Delårsrapporter och årsredovisning • lfv.se • Årsredovisning • Pressmeddelanden • Sociala medier LFVs värderingar är en guide i arbetet och mötet med kunder och intressenter. • Mål, strategier och uppföljning av verksamheten • LFVs uppdrag, roll och ansvarsområden • LFVs erbjudande och tjänster LFV ÅRSREDOVISNING 2017 17