STT 1
12 Tidningen om tidningen - bilaga som medföljer
STT Vecka 9 onsdag 26 februari 2014 SYNAS För en gratistidning är annonsörerna den enda inkomstkällan. Därför är bra annonser som ger respons för annonsörerna av största vikt. Att tidningen sedan innehåller lokalt redaktionellt material ökar intresset från läsarna. Annonsörer om STT Anders Börjesson Boge Musik, Ulricehamn – STT är det enda sättet jag annonserar på, förutom att jag har en hemsida. Att annonsera i STT är mitt sätt att nå ut även till Svenljunga och Tranemo. Numera finns det ju ingen musikaffär där, och jag märker att det kommer en del kunder nerifrån. Det som är synd är att ni bara kommer ut en gång i månaden i Ulricehamn nu, men man får anpassa annonseringen efter det. Gösta Johansson Byggnadsfirman Johansson & Ljunggren, Svenljunga – Det funkar bra att annonsera i STT. Vi har vår huvudsakliga målgrupp i Svenljunga och Tranemo, så tidningens område stämmer bra med vårt. Vi annonserar ganska flitigt, nu har vi under en längre period gjort en fyrsidig bilaga som följer med tidningen ungefär en gång i månaden. Vi ville hitta ett sätt att sticka ut, och tror man får ett större genomslag med en bilaga. Malin Lidén Team Sportia, Tranemo – Det är väldigt enkelt att annonsera i STT, tack vare närheten och att det är lättåtkomligt. Vi märker också att vi når våra kunder. Att tidningen nu kommer ut på onsdagen är en stor fördel. Team Sportias centrala kampanjer börjar oftast på torsdagar, och då får vi ut budskapet i tid. Annika Hedvall är kommunchef i Tranemo och mycket nöjd med kommunens informationssida i STT. ARKIVFOTO: ANN SOFIE WAHLBERG Tranemo kommun använder STT för sin kommuninformation BUDBÄRARE Sedan cirka ett år har Tranemo kommun en egen annonssida i STT för sin information till kommuninvånarna. Vi ställde några frågor till Annika Hedvall, kommunchef i Tranemo. Vad var det som gjorde att Tranemo kommun bestämde sig för att ha en egen sida i STT istället för det egna informationsbladet? – Vi ville prova något nytt för att kunna kommunicera med medborgarna oftare än när vi gav ut Kommunalt forum, som delades ut cirka fyra gånger per år. Vi såg att STT, som delas ut till alla hushåll, var ett bättre alternativ då den ges ut varje vecka. Hur ofta har ni er egen sida och vad är det för information ni ger där? – Vi har 19 helsidor per år, det är nästan varannan vecka, förutom under sommarmånaderna då vi gör ett längre uppehåll. Vi ger aktuell information om all kommunal verksamhet som öppettider, utställning av översiktsplaner, information från politik och kommunchef, intervjuer med personal, samt visar upp olika verksamheter. Vi har nu också en möjlighet att uppmärksamma medborgare, företagare med flera i direkt anslutning till exempelvis vid någon utmärkelse. Har det blivit som ni tänkt och vilken respons har ni fått från medborgarna? – Det har blivit över förväntan, ibland har vi nästan för mycket att skriva om så det blir ont om plats på si”Vi ville ANNIKA HEDVALL prova något nytt” dan. Vi har fått mycket positiv respons. Tidigare annonserade kommunen i STT inför speciella händelser som till exempel kommunfullmäktigesammanträden. Idag har vi möjligheten att annonsera, men att också delge annan information på ett lättare sätt. ANN-LOUISE KJELLNER redaktion@stthuset.com Sorö 3 höjder 3 bredder flera tyger och betser Cardiff glidefåtölj fr Fåtölj pall fr Hel lyft & integrerat manuell glide +pall oliv eller sand ord. 6180,Elektrisk lutningsfunktion fr. Elektrisk sitslyft lutnings/ liggfunktion fr. fotstöd fr MÅN 9-19 TIS-FRE 9-18 LÖR 9-13