Svensk Golf 1
Fyra starka idéer fyller 1973 började en ny era i
nom svensk golf – Pro Gruppen startade sin verksamhet. Med gemensamt sortiment och gemensam marknadsföring kunde ProGruppen ge ett starkare erbjudande till golfarna. Och det blev en framgång, både för Sveriges golfare och för ProGruppen. Under 1970-talet växte ProGruppen genom att fl er och fl er av Sveriges bästa pros anslöt sig. Och samtidigt utvecklade ProGruppen sin verksamhet med gemensamma utbildningar och en fortlöpande utveckling av de tjänster och den service som ger ett klart mervärde för golfaren. Under 1980-talet bytte verksamheten namn till Golfstore, och konceptets framgång ledde till en expansion utanför Sverige. Idag fi nns Golfstore i sex länder; Sverige, Danmark, Norge, Tyskland, Österrike och Holland. I år fyller vi alltså 40 år, och vi har fortsatt att utveckla oss och vårt erbjudande till dig som golfare, men det är fortfarande, efter fyra decennier, samma fyra starka idéer som bär verksamheten. www.golfstore.se