Nöjesnytt Jönköping 1
Nöjesnytt Jönköping PÅ KROGEN
Nöjesnytt Jönköping
Nöjesnytt Jönköping TREND
Nöjesnytt Jönköping STUDENTLIV
NYPREMIÄR! Medie- och kommunikationsvetenskapligt
program – nu med 4 inriktningar: GLOBAL COMMUNICATION MARKNADSKOMMUNIKATION MEDIENYHETER FRÅN HÖGSKOLAN NYPREMIÄR FÖR POPULÄR UTBILDNING PÅ HLK Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet i Jönköping lockar varje år ett stort antal sökande. Utbildningen fick gott betyg i Högskoleverkets senaste utvärdering och nu ska den bli ännu bättre! Högskolans utbildningar utvecklas ständigt och det gäller även för MKV-programmet. Inför hösten 2013 kan HLK erbjuda ytterligare en inriktning på programmet, där man tidigare kunnat välja bland tre. Den nya inriktningen har en internationell profil och har fått namnet Global Communication. Utbildningen vänder sig till dig som vill arbeta som kommunikatör i en internationell miljö – antingen i svensk organisation med omfattande utländska kontakter eller helt baserad i utlandet. Övriga inriktningar är Marknadskommunikation, Medieproduktion och Strategisk kommunikation. Samtliga utbildningar inom MKV är på tre år och leder till en kandidatexamen. Sista terminen består av tolv veckors verksamhetsförlagd utbildning följt av åtta veckors projektarbete. Alla studenter på MKV-programmet ges möjlighet till en termins utlandsstudier vid något av HLK:s partneruniversitet runt om i världen. Läs mer på www.hj.se/mkv. NU INGÅR NÄRINGSLIVSFÖRLAGDA KURSER I ALLA JTH:S PROGRAM Tekniska Högskolan samarbetar med hundratals företag inom olika branscher. Genom näringslivsförlagda kurser, företagsbesök och projektarbeten får studenterna praktisk erfarenhet och möjlighet till direktkontakt med arbetsgivare och branschfolk. Tekniska Högskolan arbetar tillsammans med omkring 500 fadderföretag inom olika områden. Det ömsesidiga samarbete som har pågått under flera år tar nu ett steg ytterligare och inom samtliga program ingår från hösten 2013 en näringslivsförlagd kurs. Alla programstudenter får nu en unik möjlighet till kontakter med branschen redan under studietiden genom en praktiskt inriktad projektkurs som till största delen utförs på ett företag eller inom en organisation. Näringslivet bjuds också in till högskolan genom exempelvis arbetsmarknadsdagar, då studenterna får chans att träffa olika företagsrepresentanter personligen. Här kan man som student knyta viktiga kontakter för att t. ex. göra examensarbetet på ett av JTH:s fadderföretag. Studenterna vid JTH har också mycket goda chanser att tillbringa en termin utomlands vid ett av de många partneruniversitet som högskolan samarbetar med. Läs mer på www.jth.hj.se. s TEXT: EVA HULTING OCH ANDERS WADELL FOTO: PATRIK SVEDBERG PRODUKTION STRATEGISK KOMMUNIKATION
Nöjesnytt Jönköping CITYPULS
Nöjesnytt Jönköping TEKNIKPRYLAR
Nöjesnytt Jönköping NOTISER
Nöjesnytt Jönköping DIGILISTAN BY NÖJESNYTT
Nöjesnytt Jönköping RECENSIONER
Nöjesnytt Jönköping SERIER
Nöjesnytt Jönköping JÖNKÖPINGS BÄSTA 2012