KIA STORY 1
Många av nyheterna finns i förarmiljön, som rattp
addlar och en stor infotainmentskärm. sin bilnamnes olika storheter. Bilen är så bekväm att De Niro beställer pizza till bilen i studion och vägrar komma ut. Eller när De Niro kommenterar bagageutrymmets storlek och hans röst ekar tillbaka. Kopplingen till De Niro är så uppenbar att man undrar varför de väntat så länge! Innan man startar nya Niro slås man av den eleganta förarmiljön, den nya mittkonsolen och den ramlösa och snygga 10,25-tumsskärmen. Bilen vaknar till liv med ett tryck på startknappen och nya färger strålar mot dig från det heldigitala kombiinstrumentet. Här bjuds det på en häftig upplevelse med ett modernt och läckert gränssnitt. SNYGGA MATERIALVAL och en sober design samlar ihop intrycken och skapar harmoni. Den stora infotainmentskärmen kan ändra vyer och visa upp till tre applikationer samtidigt. Passar inte layouten går det att ändra konfigurationen. Lägg händerna på ratten och sträck på fingrarna. Där bakom sitter nu rattpaddlar för att styra växellådans sex växlar. Njut av KIA STORY 2 2019 Snygga materialval och en sober design samlar ihop intrycken och skapar harmoni. den stora fotplattan för vänsterfoten och lägg märke till avsaknaden av pedalen för parkeringsbromsen – numera elektriskt manövrerad via en knapp på mittkonsolen. BILEN ÄR är förberedd för UVO Connect, en funktion som utvecklats för att styra en rad tjänster via en app i sin telefon. Tjänster som kan bli aktuella är till exempel att kunna planera en rutt och skicka till bilens navigationssystem. Det finns också möjlighet att kolla om bilen är låst, bagageluckan är stängd och huruvida bilen laddar eller ej. Så smart, så bekvämt. Ett annat smart hjälpmedel är Kia Live som levererar exakt trafikinformation i realtid. Föraren får upplysningar om trafiksituation, väder, sevärdheter, laddstationer och parkeringsplatser – de syns direkt på infotainmentskärmen. KIA NIRO HYBRID Motor: 1,6 GDi + elmotor. Elmotor: Permanentmagnet synkron. Batteri: Litiumjonpolymer, 1,56 kWh. Systemeffekt: 141 hk, 265 Nm. Prestanda: 0–100 km/h på 11,5 sek. Toppfart: 162 km/h. Säkerhet: Autobroms, aktiv filhållningshjälp, trötthetsvarnare, dödavinkelvarnare med flera. Pris: Från 240 900 kr. KIA NIRO PLUG-IN HYBRID Motor: 1,6 GDi + elmotor. Elmotor: Permanentmagnet synkron. Batteri: Litiumjonpolymer, 8,9 kWh. Systemeffekt: 141 hk, 265 Nm. Prestanda: 0–100 km/h på 10,8 sek. Toppfart: 172 km/h. Säkerhet: Autobroms, aktiv filhållningshjälp, trötthetsvarnare, dödavinkelvarnare med flera. Pris: Från 324 900 kr (miljöbonus 35 843 kr). 29