Tidningen Kosmetik 1
GRAND OPENING DJ och Tove Styrke stod för underhå
llningen. Foto: Olof Ringmar KICKS FLAGSHIP STORE INVIGD I STOCKHOLM Kicks har nu sjösatt sin största butik någonsin, en flaggskeppsbutik i tre plan i Gallerian i centrala Stockholm. I Stockholms nya skönhetspalats är fokus på upplevelse och inspiration och ett brett utbud av varor, tjänster och skönhetsbehandlingar och både personlig och digital service. TEXT GUNILLA KEMPE Med den nyinvigda flaggskeppsbutiken, som andas både självförtroende, exklusivitet och bredd, har man velat ta Kicks till nya höjder. I sortimentet finns både klassiska prestigemärken, Kicks egna varumärken och nya nischmärken. Här finns även plats för beautyrådgivning, digital service och skönhetsbehandlingar inom såväl makeup och naglar som hudvård samt hårsalong. – Vi har velat skapa en förstklassig och internationellt konkurrenskraftig butik som kan erbjuda något för alla och samtidigt något extra, säger Freddy Målet har varit att skapa en unik upplevelsedestination och inspirerande totalupplevelse, påtalar Freddy Sobin. – Varje märke och monter exponeras tydligt genom en väl anpassad design. Även kassorna har fått sitt speciella uttryck, och ljussättning och bakgrundsmusik har skräddarsytts utifrån de olika planen med exempelvis lugnare musik och dovare ljussättning vid hudvård och dofter. Fokus på upplevelse och en inspirerande shoppingmiljö uppskattas av kunderna, samtidigt som man avsevärt kan öka försäljningen. Sobin, VD, Kicks. Kunderna ska tycka att det är kul att vistas i butiken, inspireras att handla och kunna få professionella skönhetsbehandlingar. Inom hudvård erbjuds kunderna behandlingar av utbildade hudvårdsterapeuter från Exuviance och Dermalogica. Här finns även Skincare Lab för hudanalys och rådgivning, makeupbar, nagelbar och browbar samt Björn Axéns nya salong och konceptbutik. – Den fysiska butiken är viktigare än någonsin, men den måste ge en shoppingupplevelse på ett helt annat sätt än tidigare, fastslår Freddy Sobin. Det gäller att integrera en inspirerande butik med personlig service och behandlingar med en växande e-handel, snabb distribution och smidiga betalsätt. Foto: Olof Ringmar Den 24 januari öppnade Kicks portarna för de runt 600 inbjudna gästerna för att fira öppnandet av den nya prestigebutiken i Stockholm. Foto: Olof Ringmar Såväl branschfolk som press och influencers var på plats och i vimlet syntes Kicks VD Freddy Sobin. Flagship Store Gallerian Stockholm KICKS största butik i Norden Foto: Olof Ringmar Koncept i fokus: Upplevelsedestination, inspirerande totalupplevelse, personlig och professionell service. Ledord: ”More of You”. Här ska finnas något som känns relevant för alla. Yta: 1 500 kvm, tre plan. Varumärken: Över 230. Såväl klassiska prestigemärken som Hermés och Jo Malone som trendiga märken; från Urban Decay och Anastasia Beverly Hills till Linda Hallberg. Nya märkeslanseringar: Exuviance, Akademikliniken, Eneomey, Nars, IT Cosmetics, Le Labo, Budgie med flera. Behandlingar: Hudvårdsbehand14 Kosmetik 1 2019 lingar, Exuviance och Dermalogica. Makeup Studio. Hårsalong, Björn Axén. Nail Bar, Depend&Req. Brow Bar, The Browgal. Nylanserade tjänster: Personal Beauty Shopper. Fragrance Wardrobe. Skincare Lab med beautyrådgivning och hudanalys. Digital spegel där kunder kan ta selfies och dela i sociala medier. Expressleveranser: Leverans hem till dörren för boende i Stockholm samma dag – om order före kl 1200 vardag, eller leverans i Instabox(skåp) i butiken av beställd vara via Ipad i butiken eller på nätet, från Kicks eller annan e-handelsbutik.