Nöjesnytt Växjö 1
Nöjesnytt Växjö FIDDES NATTBOK
Nöjesnytt Växjö MÅNADENS PROFIL
Nöjesnytt Växjö TREND
Nöjesnytt Växjö STUDENTLIV
Nöjesnytt Växjö TEKNIKPRYLAR
Nöjesnytt Växjö NOTISER
Nöjesnytt Växjö DIGILISTAN BY NÖJESNYTT
Nöjesnytt Växjö RECENSIONER & FILMKOLLEN
SIONERSPELRECENSIONERRECENSIONRECENSIONERRECEN TI
TANFALL PC nnnnn Titanfall är inte ett spel som spelar som traditionella FPS:er. Det första är att det bara är sex spelare per match och relativt små kartor. Det är trångt och intensivt redan från första början. Sedan detta med titaner. Minst en gång varje runda får du tillgång till din titan. Denna best rör sig genom slagfältet och har förmågan att dela ut enorma mängder skada. Sedan har vi botarna. Botarna i Titanfall påminner mer om det du finner i ett MOBA. De finns där för att tala om för andra spelare var det finns människor för att även mindre skickliga spelare skall känna att de faktiskt kan tillföra något. Ett större problem är kampanjen. Tanken är god, en kampanj i ett multiplayer-spel där varje match berättar nästa del i handlingen. Men det finns många problem. Efter tre timmar är kampanjen slut, det finns ingen anledning att komma tillbaka, någonsin. Titanfall är trots sina brister ett bra och kul flerspelar-FPS som ger dig ett nytt och annorlunda sätt att spela. PÄR WIRDFORS DARK SOULS 2 Xbox 360 nnnnn Helvetet på jorden återkommer. Dark souls 2 är ingen dans på rosor, det är självtortyr när den är som värst. Allt känns igen, inget är detsamma. Faror runt varje hörn mer djävulska än någonsin tidigare. Varje kliv framåt känns som en triumf i sig. Det är lätt att känna sig oövervinnerlig efter en vinst mot en fiende som fullständigt pulveriserat dig den senaste halvtimmen. Bara för att i nästa rum möta tre fiender till samtidigt. Du dör, du försöker igen, mönstret upprepar sig. Någonstans börjar jag undra om nästa fara verkligen kan vara värre än det jag precis överlevt. Spelet visar mig gång på gång att, ja det kan bli värre. För att lyckas krävs planering, det krävs fokus. När jag inte spelar tänker jag på möjliga lösningar. När jag sover drömmer jag om döden, och hur jag ska överlista den. Men det är så det ska vara, för att lyckas krävs uppoffringar. Frustration och lyckorus avlöser varandra. Dark souls 2 äter upp dig och spottar ut dig. Du har aldrig känt dig så levande. TOBIAS SKOGDALEN METAL GEAR SOLID: GROUND ZEROS Playstation 3 nnnnn Jag tycker att prologer av det här slaget är ganska onödiga och efter att ha upplevt en timme med att återse Big Boss är min åsikt inte mycket förändrad. Samtidigt bjuds man på ett välregisserat och dramatiskt spelögonblick som lovar gott inför det fullkomliga spelet: The Phantom Pain. Stämningen är tät – det visuella och ljudet skapar en fantastisk atmosfär och regnet, leran och smygandet på militärbasen det hela utspelas på blir en bra kombination. Ground Zeroes är som en nedstrippad Metal Gear-upplevelse som fokuserar på seriens mest fundamentala element: Smygandet. Men här finns givetvis också spelskaparens Hideo Kojimas fascination för ett mixat medium som blandar film och spel med några riktigt dramatiska sekvenser. Det är en (väldigt) kort och intensiv upplevelse som hade passat perfekt som ett nedladdningsbart spel så frågan om det är värt ett köp blir en personlig bedömning efter hur stort begär du har efter detta. CONNY ANDERSSON INFAMOUS: SECOND SON PlayStation 4 nnnnn Efter en succéartad tvåspelssvit till PlayStation 3 är det dags för Infamous att göra entré på nästa generations konsol. Infamous: Second Son har en ny huvudkaraktär och berättelse som ska välkomna oinvigda spelare. Det handlar om den unga amerikanska indianen Delsin Rowe som plötsligt begåvas med superkrafter. Han kan, genom beröring, lära sig att använda andras superkrafter. Spelaren själv väljer om krafterna ska användas för gott eller ont, men vad man än väljer är målet detsamma. I en kamp mot klockan tar jag mig fram genom ett vackert och detaljerat Seattle som är fullt av olika krafter som arbetar mot mig. Med de förmågor man lär sig under resan blir strider roliga och förunderligt vackra att beskåda. Tyvärr skiljer sig inte förmågorna tillräckligt från varandra för att skapa en intressant synergi, istället använder jag mig av den förmåga som finns närmast till hands. En del saker skulle spelet gärna fått hantera annorlunda men i slutändan är det ett matigt actionspel som är värdigt PlayStation 4. GABRIEL HECTOR FLER OCH MER UTFÖRLIGA RECENSIONER HITTAR DU PÅ WWW.FILMFENIX.SE 92 | nöjesnytt
Nöjesnytt Växjö SERIER