Maskinkontakt 1
Grus, Demolering, Återvinning MK 5/18 Världspremi
är för Keestra Världspremiär för Keestrac I helt nya krossverket B7e har Keestrack kombinerat det bästa av världar. Driften är alltigenom elektrisk, försörjd av det av fl yttbara motorpaketet eller direkt från nätet. Motorpaketets generator drivs av en 13-liters dieselmotor från Volvo Penta. Som kross används den lika populära som välbeprövade CJ412, också känd som 1208. Lanseringen sker på norska branschmässan Vei og Anlegg, den 2–6 maj. Kommer även på Svenska Maskinmässen 2018 monter N20 - 31/5 till 2/6 – Solvalla. Det larvburna krossverket Keestrack B7e är perfekt för bergtäkter, men också i entreprenadarbeten med behov av hög och pålitlig prestanda. Konceptet bäddar för att krossverket blir en publikmagnet i Fredheim Maskin AS monter på Vei og Anlegg, som genomförs norr om Oslo i början av maj. – Krossverket Keestrack B7e är alltigenom byggt för att kombinera hög produktion med låga kostnader för drift och underhåll. Därav kombinationen av väl tilltagen matare med tvåstegs grizzly, kross från CJ412 och avtagbart motorpaket med dieselmotor från Volvo Penta, säger Erik Olausson på Fredheim Maskin AS. Avtagbart motorpaket ger lägre drifts- och underhållskostnader. Vinsterna av det av lyftbara motorpaket och krossverkets eldrift är fl era: • Dieselmotorn får jobba i en renare miljö, vilket ger lägre kostnader för service och underhåll. • Driftsförhållandena blir mer optimala, med bättre verkningsgrad och lägre förbrukning. Krossen matas med en tvåstegs grizzly. Matariens volym är åtta kubikmeter. 32 www.maskinkontakt.se • Elmotorn klarar vibrationer bättre än en dieselmotor. • Enklare service och underhåll.