Maskinkontakt 1
Entreprenadsektorn MK 3/16 Volvo XC90 Excellence
gör europeisk debut i Genève Den lyxigaste bilen i Volvo Cars 89-åriga historia – den exklusiva, fyrsitsiga XC90 Excellence – gör europeisk debut vid årets motormässa i Genève. Du köper den just nu ...på nätet! Flaggskeppsmodellen XC90 Excellence bygger på den prisbelönta SUV:en XC90. XC90 Excellence är utrustad med extra många ytor klädda i läder, och har klädsel av högsta kvalitet samt handgjorda kristallglas från Orrefors. Den oöverträffade komforten och de individuellt ställbara stolarna i baksätet, kombinerat med massagefunktion och specialdesignade nackstöd, förstärks ytterligare av ett kylskåp, två vikbord och mugghållare med möjlighet att välja värmeeller kylfunktion. XC90 Excellence levereras med den prisbelönta T8 Twin Engine plug-in hybriddrivlinan som standard. Det gör att du kan välja mellan tre distinkta körlägen i en och samma bil – Pure, Hybrid och Power. Detta innebär att XC90 Excellence erbjuder 410 hk i kombination med imponerande låga emissioner. - XC90 Excellence erbjuder en storslagen och lyxig upplevelse. Det är vår toppmodell i XC90-serien och vi har märkt av ett stort intresse från våra bättre bemedlade kunder, säger Björn Annwall, Senior Vice President Marketing, Sales and Service på Volvo Cars -Den extra ljudisoleringen, förstärkt ljudanläggning från Bowers & Wilkins och praktiska kontroller i baksätet tar XC90 till nästa nivå när det gäller lyx, tyst gång och komfort. XC90 Excellence kan nu beställas på nätet på utvalda marknader, vilket speglar den ökade vikten av e-handel i Volvos försäljnings- och marknadsföringsstrategi. XC90 Excellence följer i hjulspår från First Edition XC90: en specialserie med en begränsad upplaga på 1 927 individuellt numrerade bilar som endast såldes online via www.volvocars.com. Alla de 1 927 exemplaren av XC90 First Edition, där antalet bilar är en hyllning till året då Volvo grundades, sålde slut på endast 48 timmar efter säljstarten 2014. Onlineförsäljningen av XC90 Excellence har nu startat i Schweiz, Frankrike, Belgien och Luxemburg, medan Kina kommer att läggas till denna lista senare i vår. Även om bilen endast kan beställas på nätet för närvarande, kommer den att kunna beställas hos Volvo-handlarna på övriga marknader senare i år, inklusive USA. - Att endast sälja XC90 Excellence på nätet är ett utmärkt exempel på hur Volvo Cars förändrar sättet som man säljer bilar på. Det är också en anpassning till nya kundtrender. Oavsett var våra kunder beställer sina bilar är målet fortfarande att kunna erbjuda Volvo-köparna bästa möjliga kundupplevelse tillsammans med våra handlare, säger säger Björn Annwall. E-handelsplattformen är en viktig komponent i Volvos globala marknadsföringsstrategi Way to Market och har utvecklats i spåren av det framgångsrika testet med First Edition-bilarna. E-handelsplattformen kommer att användas i allt större utsträckning i takt med att Volvo börjar sälja sina bilar online världen över, som ett komplement till Volvo-handlarna. XC90 Excellence kör du som Pure, Hybrid eller Power - tre lägen i en och samma bil. Individuellt ställbara stolar i baksätet med massagefunktion och specialdesignade nackstöd, kylskåp, handgjorda Orrefors-glas, två vikbord och mugghållare med värme/kylfunktion får du på köpet. 16 www.maskinkontakt.se