Printing Friends 1
Historien om Harrys börjar egentligen i en livsme
delsbutik i Falkenberg där Mats Helgesson, en av grundarna till restaurangkedjan Harrys, brukade köpa mjölk och tuggummi som barn. I Harry Nilssons butik fanns en gammaldags familjär atmosfär som han ville återskapa; en naturlig träffpunkt där alla kände alla och man kunde prata, umgås och utbyta skvaller. Detta blev också konceptet när den första puben öppnade för ett kvart sekel sedan och det är den självklara idén bakom varje ny krog som öppnar än idag – en mötesplats för alla som under gemytliga former vill njuta av vällagad mat och god stämning. Omsorg för detaljer är en naturlig ingrediens i konceptet. Allt måste hålla en hög kvalitet för att helheten ska kännas äkta. Kraven på leverantörerna är höga, såväl när det gäller maten och drycken som säljytor och menyer. Det ska gå smidigt att beställa och det måste även finnas utrymme för improvisationer och flexibilitet. – DanagårdLitho är jättebra och lätta att jobba med, säger Alexandra Johannesson, grafisk formgivare på Harrys huvudkontor i Göteborg. Hon ansvarar tillsammans med sina kollegor på marknadsavdelningen för utformningen av allt material som kedjan använder i sin kommunikation med gäster, medarbetare, samarbetspartners och övriga intressenter. Alla tryckbeställningar från DanagårdLitho sker normalt genom en särskild beställningsportal där man kan välja på olika enheter som exempelvis matmenyer, dryckesmenyer och menyboards. – När vi vänder oss till DanagårdLitho vet vi att vi får rätt saker i rätt tid. DanagårdLitho är otroligt snabba på pucken och kommer gärna med egna förslag på enheter för att skapa ännu bättre exponering för våra gäster, säger Alexandra Johannesson. Under hösten 2018 öppnar Harrys tre nya restauranger i Falun, Umeå och Trollhättan. 28 ” DANAGÅRDLITHO ÄR OTROLIGT SNABBA PÅ PUCKEN OCH KOMMER GÄRNA MED EGNA FÖRSLAG PÅ ENHETER FÖR ATT SKAPA ÄNNU BÄTTRE EXPONERING FÖR VÅRA GÄSTER” Alexandra Johannesson; grafisk formgivare på Harrys huvudkontor i Göteborg