Boinsikt 1
KUNDCENTER Marie Röjmalm, chef för kundcenter – V
ad kan jag hjälpa dig med? Nu förenklar vi din kontakt med oss på ÖBO. Den 26 september öppnar vårt nya kundcenter som förenklar din kontakt med oss på ÖBO. Då startar vi det som vi kallar för "En väg in" och det innebär att du inte behöver hålla koll på våra olika telefonnummer, utan du ringar helt enkelt 019-19 42 00. Under många år har vi sagt att det är bovärden som ska vara hyresgästens närmaste kontakt med ÖBO. Med åren har vi dock sett att bovärden inte riktigt hinner med att träffa sina hyresgäster, göra besiktningar, ha visningar, beställa olika typer av jobb som ska utföras i stadsdelen och samtidigt vara tillgänglig på telefon. I våra kundenkäter har vi också fått synpunkter på att tillgängligheten kunde vara bättre. Det här har vi tagit till oss och tror att En väg in underlättar ditt möte med oss på ÖBO. Vårt nya kundcenter fungerar som en 18 kunskapsbank och det är hit du ringer när du vill ha hjälp, göra en felanmälan eller få svar på någon fråga. Här ska du snabbt och enkelt få hjälp med ditt ärende. Vi låter Marie Röjmalm som är chef för kundcenter berätta mer: – Vi vill kunna hjälpa våra kunder redan vid det första samtalet. Det har varit utgångspunkten när vi har funderat på hur vi kan bli riktigt bra på att möta de behov våra kunder har. Vi vill att det nya kundcentret ska vara en samlad kunskapsbank på ÖBO, berättar Marie. Hur kommer det att fungera rent praktiskt? – När du behöver komma i kontakt med oss på ÖBO för att göra en felanmälan, har frågor om din bostad eller vad det nu kan vara, så ringer du helt enkelt 019-19 42 00. I vårt kundcenter får du ett personligt svar av en person med rätt kompetens. Du behöver inte knappa dig fram, utan får svar direkt. Vår målsättning är att direkt kunna svara på de flesta frågor och kan vi inte svara, så tar vi reda på svaret och återkopplar till dig. Du ska inte behöva ringa igen. Om du vill få tag i någon som jobbar på ÖBO, så kopplar vi dig så klart vidare. Om jag ändå råkar ringa på ett gammalt nummer? – Om du ringer fel nummer, kommer du ändå att komma rätt. Under en övergångsperiod kommer alla våra gamla nummer automatiskt att kopplas om till 01919 42 00. Till sist vill jag också säga att vi kanske inte är helt fullfjädrade direkt den 26 september, men vi hoppas att alla som kontaktar oss har överseende med att vi har en inkörningsperiod. Jag är övertygad om att vårt nya kundcenter gör det mycket enklare för våra kunder att nå oss och få den hjälp man behöver. Men det är klart att vi kan behöva göra justeringar och förändringar när vi ser vad som fungerar bra och vad som fungerar mindre bra. Hur når man ÖBO efter kontorstid om något händer? – Då ringer man som vanligt till vår trygghetsjour på 019-10 10 00. Det numret berörs inte av En väg in.