Svensk Golf 1
Svensk Golf Sida 2
Svensk Golf Sida 3
Svensk Golf Sida 4
Svensk Golf Sida 5
Svensk Golf Sida 6
Svensk Golf Sida 7
Svensk Golf Sida 8
Svensk Golf Sida 9
Svensk Golf Sida 10
Svensk Golf Sida 11
Svensk Golf Sida 12
Svensk Golf Sida 13
Svensk Golf Sida 14
Svensk Golf Sida 15
Svensk Golf Sida 16
Svensk Golf Sida 17
Svensk Golf Sida 18
Svensk Golf Sida 19
Svensk Golf Sida 20
Svensk Golf Sida 21
Svensk Golf Sida 22
Svensk Golf Sida 23
Svensk Golf Sida 24
Svensk Golf Sida 25
Svensk Golf Sida 26
Svensk Golf Sida 27
Svensk Golf Sida 28
Svensk Golf Sida 29
Svensk Golf Sida 30
Svensk Golf Sida 31
Svensk Golf Sida 32
Svensk Golf Sida 33
Svensk Golf Sida 34
Svensk Golf Sida 35
Svensk Golf Sida 36
Svensk Golf Sida 37
Svensk Golf Sida 38
Svensk Golf Sida 39
Svensk Golf Sida 40
Svensk Golf Sida 41
Svensk Golf Sida 42
Svensk Golf Sida 43
Svensk Golf Sida 44
Svensk Golf Sida 45
Svensk Golf Sida 46
Svensk Golf Sida 47
Svensk Golf Sida 48
Svensk Golf Sida 49
Svensk Golf Sida 50
Svensk Golf Sida 51
Svensk Golf Sida 52
Svensk Golf Sida 53
Svensk Golf Sida 54
Svensk Golf Sida 55
Svensk Golf Sida 56
Svensk Golf Sida 57
Svensk Golf Sida 58
Svensk Golf Sida 59
Svensk Golf Sida 60
Svensk Golf Sida 61
Svensk Golf Sida 62
Svensk Golf Sida 63 1 2009 SVENSK GOLF 61 På Mors
dag 2009 (sista söndagen i maj) lanseras även nästa nyhet i bolaget ”Annika”. Då får hon sin egen parfym. Under hösten har Annika, Mike och företaget SA Fragrance, som kommer att sköta produktplacering och försäljning, utvecklat själva do en, askans utseende och paketeringen. Parfymen kommer att säljas direkt till konsumenter i shopen på gol lubbar samt resortanläggningar. Do en Annika kan även dyka upp i varuhus och ygplatsbutiker på marknader i USA, Kanada, Storbritannien och Skandinavien. – Det är en ära att få en parfym som bär mitt eget namn. Självför- troende är så förföriskt för en kvinna och jag vill att de som använ- der do en Annika ska känna det, säger Sörenstam. ETT ANNAT TÄNKBART FRAMTIDA AFFÄRSOMRÅDE kan vara att öppna en egen restaurang och att utveckla fastigheter vid olika gol lubbar. – Först och främst hoppas vi kunna se till att arvet e er Annika lever vidare genom hennes sti else. Hon vill på ett bra sätt påverka barns liv genom att ge dem en chans att uppfylla sina drömmar. Jag tror att Annikas välgörenhetsarbete en dag kommer att vara lika framstående som hennes golf, säger McGee. Vad är den största utmaningen med att vidareutveckla varumär- ket Annika? – Det blir att expandera varumärket till nya a ärsområden där vi kan tjäna pengar utan att det kräver Annikas fysiska närvaro e ersom tiden främst kommer att gå åt till akademin, sti elsen, bandesignarbetet och hennes tävlingar. Vi hoppas att när folk tän- ker på varumärket Annika så ska de känna att det har givit dem vad hon lovar – inspirerande upplevelser – oavsett om det handlar om 89 TRIUMFER TOTALT I KARRIÄREN. 72 på LPGA Tour. 10 majors. En plats i Hall of Fame. I januari gi er hon sig med sin Mike och då blir Miss 59 Mrs McGee. Tillsammans håller paret på att arbeta upp varumärket ”Annika”. Annika – är förmodligen den enda svensk där du bara behöver säga förnamnet så vet hela Amerika vem du menar. Oavsett om du pratar med en taxichau ör på Manhattan, en stålarbetare i Pittsburgh eller en surfare på en beach någonstans i södra Kalifornien. A-l-l-a vet vem hon är. I hemstaden Orlando nns Annika Academy. Hennes och Henri Reis golfskola är själva kärnan i koncernen som bygger upp varu- märket inom olika områden. Hon har en egen sti else – Annika Foundation. Hon har sitt Scandinavian TPC, Annika Cup i Sverige och junior- tävlingen Annika Invitational i USA. Hon har sin klädkollektion hos Cutter & Buck. Hon har sina egna kepsar från Gogie Girl. Hon har ett eget smycke. Hon har sitt Annika Team som är till för talangfulla spelare på väg mot pro slivet. Hon har Annika Financial Group som hjälper tourkollegor som Se Ri Pak med att förvalta inspelade prispengar. Snart kan Annika även dricka sitt eget vin. Det blir en syrah i samarbete med Wente Vineyards i Livermore Valley i San Fran- cisco-bukten. Första buteljen släpps i maj nästa år. En Annika- chardonnay kommer 2010 och en cabernet 2011. – Det ska bli kul med vinsamlingen och vi har väldigt höga för- väntningar på den, säger Mike McGee. ›› TEMAANNIKA FRAMTIDEN Hon har slutat spela golf. Nu börjar Sörenstams nya karriär. Som a ärskvinnan Annika. Dessutom drömmer hon och blivande maken Mike om att bilda familj. [text: CM HELLSTEN] AnnikasNYA LIV
Svensk Golf Sida 64
Svensk Golf Sida 65
Svensk Golf Sida 66
Svensk Golf Sida 67
Svensk Golf Sida 68
Svensk Golf Sida 69
Svensk Golf Sida 70
Svensk Golf Sida 71
Svensk Golf Sida 72
Svensk Golf Sida 73
Svensk Golf Sida 74
Svensk Golf Sida 75
Svensk Golf Sida 76
Svensk Golf Sida 77
Svensk Golf Sida 78
Svensk Golf Sida 79
Svensk Golf Sida 80
Svensk Golf Sida 81
Svensk Golf Sida 82
Svensk Golf Sida 83
Svensk Golf Sida 84
Svensk Golf Sida 85
Svensk Golf Sida 86
Svensk Golf Sida 87
Svensk Golf Sida 88
Svensk Golf Sida 89
Svensk Golf Sida 90
Svensk Golf Sida 91
Svensk Golf Sida 92
Svensk Golf Sida 93
Svensk Golf Sida 94
Svensk Golf Sida 95
Svensk Golf Sida 96
Svensk Golf Sida 97
Svensk Golf Sida 98
Svensk Golf Sida 99
Svensk Golf Sida 100
Svensk Golf Sida 101
Svensk Golf Sida 102
Svensk Golf Sida 103
Svensk Golf Sida 104
Svensk Golf Sida 105
Svensk Golf Sida 106
Svensk Golf Sida 107
Svensk Golf Sida 108
Svensk Golf Sida 109
Svensk Golf Sida 110
Svensk Golf Sida 111
Svensk Golf Sida 112
Svensk Golf Sida 113
Svensk Golf Sida 114
Svensk Golf Sida 115
Svensk Golf Sida 116
Svensk Golf Sida 117
Svensk Golf Sida 118
Svensk Golf Sida 119
Svensk Golf Sida 120
Svensk Golf Sida 121
Svensk Golf Sida 122
Svensk Golf Sida 123
Svensk Golf Sida 124
Svensk Golf Sida 125
Svensk Golf Sida 126
Svensk Golf Sida 127
Svensk Golf Sida 128
Svensk Golf Sida 129
Svensk Golf Sida 130
Svensk Golf Sida 131
Svensk Golf Sida 132
Svensk Golf Sida 133
Svensk Golf Sida 134
Svensk Golf Sida 135
Svensk Golf Sida 136
Svensk Golf Sida 137
Svensk Golf Sida 138
Svensk Golf Sida 139
Svensk Golf Sida 140