Nordisk Energi 1
Systematiskt arbetssätt vid busines – VI TAR HAND
OM DET V Informationssäkerhet och datahantering är idag nyckelfaktorer och blir allt känsligare att hantera. Ett företags viktigaste tillgång är kunderna och en outsourcing partner väljs med omsorg. Systematiskt arbete, integritet och en positiv kundupplevelse skiljer agnarna från vetet. S iktet var högt inställt när man drog igång informationssäkerhetsarbetet 2017. Målet var att hantera informationssäkerhet men särskilja sig från andra företag på marknaden. Det skulle vara säkrare och mer systematiskt, något som visade sig vara en klok satsning. GDPR SATTE NY STANDARD I upphandlingar tiden före GDPR fanns ett kortare kapitel om kundens data och arbetssättet kring informationshantering. Idag, när den nya dataskyddslagen har trätt i kraft, har samma kapitel blivit omfattande. Det är ett tecken på att man allt i högre grad vill, och behöver, ha säkerhet och trygghet. När informationstillgången måste hållas sluten och innanför väggarna är det viktigt att vi som extern partner kan leva upp till det, betonar Mattias Lööv, vd, H1 Communication. SYSTEMATISERING GER INTEGRITET De fl esta är överens om att informationssäkerhet är viktigt men det är inte lätt att veta var man ska börja. H1, ett nordiskt BPO-företag (Business Process Outsourcing), beskriver sig själva som en one-stop-shop inom kundservice och teknisk support. Man erbjuder även outsourcing av PKI-tjänster och svarsservice. Den främsta styrkan är ett systematiskt arbetssätt. Att ha ordning och reda när man hanterar känsliga data är givet. Därtill arbetar vi systematiskt, något som ofta uppmärksammas och uppskattas i upphandlingar, förklarar Mattias Lööv. TRANSPARENT KUNDDIALOG Man värnar om en öppen och transparent dialog med kunderna och jobbar ofta med skräddarsydda Företagets målsättning är att särskilja sig genom att hantera informationssäkerhet utifrån ett systematiskt arbetssätt. Foto: Jens Blixth Konceptstudion AB lösningar. Ägarna är aktiva i företaget vilket ger en snabbfotad organisation. Man ser sig gärna som en proaktiv partner och vill erbjuda tillgång till den senaste tekniken. Fokus ligger på innovation och god kvalitet, snarare än hög volym. Som entreprenörsdrivet företag säger man aldrig nej, säger Mattias Lööv med ett leende. Vi jobbar med allt, stort som litet. Kunder har bra idéer och tillsammans gör vi det ännu bättre. OUTSOURCING MER EKONOMISKT Vad har man som enskilt företag att vinna på att lägga ut hanteringen av kundservice och teknisk support? Ekonomin är en aspekt. Att tillhandahålla service dygnet runt är kostsamt och generar stora volymer internt. Hos oss blir kunden en del i en större hantering vilket ger ett lägre totalpris, förklarar Mattias Lööv. Han berättar vidare att om något går fel kan ett företag som är specialiserad på datahantering och har större resurser, lättare och snabbare hantera ärendet vilket i sin tur ger bättre service till slutkunden. MEDARBETARVARUMÄRKET, AVGÖRANDE FÖR AFFÄRERNA På H1 har man tagit fasta på att bygga medarbetarna. Det ska vara roligt på jobbet och det ska fi nnas en positiv attityd. Konceptet kallar man Happyfi losofi n. Vi representerar uppdragsgivarnas varumärke och renommé, då är det viktigt att vi gör det på bästa möjliga sätt, betonar Mattias Lööv. Vi ser att arbetsglädje och bra energi bidrar till det.