Nordisk Energi 1
Cross Media PROMOTION I SAMARBETE MED NORDISK ENE
RGI ss process outsourcing ger trygghet VÄRDEFULLASTE DU HAR USA FICK OSS ATT HÖJA RIBBAN När man för sju, åtta år sedan arbetade med amerikanska kunder var allt kring datasäkerhet hett och ifrågasatt. H1 lärde sig mycket i den processen. De höjde ribban vilket gjorde att vi fi ck göra detsamma. De höga kraven har vi med oss än idag och det är vi tacksamma för, säger Mattias Lööv. STEGET FÖRE VID COVID-19 Den rådande pandemin Covid-19 har aktualiserat möjligheten, och i vissa fall krav, på att arbeta hemifrån. Redan i februari tog H1, i dialog med kunderna, fram riskanalyser kring detta scenario. Systematiskt arbetssätt, avgränsningar och riskminimering var några av aspekterna. När regeringen i början på mars påbjöd arbete hemifrån var man beredd. En del uppdrag är dock samhällskritiska där arbetsuppgifter inbegriper information som är systemkritisk och som kräver en särskild arbetsplats hos H1. INNOVATION DRIVER UTVECKLINGEN MOT EUROPA Framåt vill H1 förstärka den nordiska plattformen och fortsätta växa. Idag erbjuder man europeiska tjänster via partner, målet är att kunna göra detta i egen regi. Företaget drivs av innovation och utvecklingskraft. Man vill hela tiden bli lite bättre och ser fram emot att utvecklas tillsammans med kunderna. KVALITETSSÄKRING OCH CERTIFIERING Som grundbult i H1:s arbete och produktutbud ligger en kvalitetssäkrad arbetsprocess förankrad i ett fl ertal ISO certifi eringar för att möta uppdragsgivarnas förväntningar. ISO 18295 är branschstandard för att säkerställa en optimal uppstartprocess. Verktyg för en grundlig analys av uppdragets karaktär, kort och agil arbetsprocessen samt ordning och reda i fl öden, utförande och rapporter. ISO 9001/14001 är en standard som syftar till att kvalitetssäkra leveranser och uppnå ständiga förbättringar och kundtillfredsställelse. Målet är att leverera kundservice i världsklass till rätt kostnad. ISO 27001 är en europeisk standard för ledningssystem kring informationssäkehet. Trygg hantering av uppdragsgivarnas informationstillgångar och bedömning samt behandling av informationssäkerhets risker. Tillgänglighet, riktighet och konfi - dentiell information är nyckelbegrepp. Innovation är en av drivkrafterna och Mattias Lööv, vd på H1, ser fram emot att utveckla företaget tillsammans med kunderna. Foto: Sandra Lee Pettersson Kunderna får tillgång till en one-stop-shop inom kundservice och teknisk support, inklusive outsourcing av PKI-tjänster och svarsservice. Foto: Jens Blixth Konceptstudion AB FAKTA • H1 är ett nordiskt BPO-företag med europeiska samarbetspartners. • Ett fullserviceföretag inom kundservice och teknisk support • Cirka 400 anställda. • Hanterar över 20 miljoner kundkontakter/år för uppdragsgivare inom offentlig och privat sektor. • Grundades 2007. https://h1.se/