Hemma i HSB 1
HELA DENNA SIDA ÄR EN ANNONS FRÅN STORUMANS ENERG
I Sänk elkostnaderna och värna miljön! För de som bor i lägenhet ska inte el vara något dyrt. Och för att hålla elen så billig som möjligt, men samtidigt miljövänlig, finns det ett par saker att ha i åtanke enligt Måns Borgström, VD på Storuman Energi – elbolaget som är både stort och litet. – Sett till antalet kunder är vi ett stort energibolag med våra närmare 50 000 kunder över hela landet. Men vi är bara 18 anställda. – Eftersom vi är ett litet bolag sett till antalet anställda, får man jobba med väldigt många olika saker. De som arbetar med kundtjänsten har inte bara stenkoll på det, utan vet hur elmarknaden och inte minst bolaget fungerar och samma sak gäller för alla positioner i företaget. Vi är ett litet och kompetent team som har goda kunskaper om elmarknaden som vi försöker förmedla till våra kunder, säger Måns Borgström. Många av de som arbetar på Storman Energi har varit med nästan sedan starten 1999, något som tyder på en bra företagskultur där man trivs och utvecklas. Timmätning för miljön De är stora förespråkare av timmätning där man styr och förbrukar sin energi när det är som billigast och bäst för miljön. – El är inte en produkt som är sådär jättekul att köpa, det är vi medvetna om. Därför är det viktigt att vi hjälper våra kunder att på ett enkelt och smidigt sätt förstå hur marknaden fungerar. Vi skickar sms när elen är som dyrast, så att man kan undvika att till exempel starta disk- eller tvättmaskinen just då, förklarar Måns och fortsätter; det är viktigt för oss att sprida den här typen av information så att varje individ kan agera på ett hållbart och medvetet sätt. Miljötänk, en självklarhet Det har blivit en självklarhet för de flesta hushåll att vidta åtgärder för att minska avtrycket på miljön, som exempelvis att sortera sopor och återvinna. På precis samma sätt bör vi tänka när det kommer till energiförbrukning, för att skapa ett mer hållbart samhälle. – I Storuman lever och andas vi natur. Här kretsar mycket kring jakt, fiske, friluftsliv och liknande vilket gör att vi värnar extra om miljön, menar Måns. Vårt miljöarbete innefattar därför mer än att erbjuda förnyelsebar el. Vårt arbete med timmätning och att sprida kunskap kring elförbrukning gör vi med målet att minska import av mindre miljöriktig energi, som exempelvis tysk kolkraft. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något och små justeringar gör stor skillnad för vår miljö i det långa loppet, säger han. Sveriges nöjdaste kunder Att Storuman Energi enligt mätningar har landets nöjdaste kunder beror till stor del på deras sätt att kommunicera med kunderna. Att de är transparenta och genuina i sitt arbete att göra elen så miljövänlig och billig som möjlig för hushåll runt om i landet. – När det gäller våra lägenhetskunder har jag egentligen bara ett bra råd, och det är att undvika fasta avgifter av alla Namn: Måns Borgström Ålder: 27 år Bor: Villa i Storuman med fru och deras tvåårige son. Utbildning: Civilekonomexamen från Luleå tekniska universitet. Karriär: Började på Storman Energi för 4 år sedan som controller och elmarknadsanalytiker, idag är han VD på företaget. Fritidsintressen: Skoteråkning och Discgolf slag eftersom det drar upp elpriserna i slutändan. En månadsavgift på 29 kronor motsvarar ett påslag på 14 öre/kWh för en genomsnittlig lägenhetskund, det kan bli hiskeligt dyrt i längden, säger Måns avslutningsvis. Elmixen – ett riktigt smart elavtal Är du intresserad av att få veta mer om Storuman Energi och hur de kan erbjuda dig den mest konkurrenskraftiga energilösningen på marknaden? Besök www.storumanenergi.se och läs mer eller ring oss på 0951-103 35. Storuman Energi är stolt samarbetspartner med HSB. Därför får alla medlemmar i HSB 2,5 öre/kWh i rabatt och gratis VattenkraftsGaranti med det unika Elmixavtalet.