Bumsen 1
GS STÅR INFÖR 2018 FÖR ”GRYMT SNYGGT” som radtwin
i F-serien har de leveÄnda sedan 2007 då GS kom - rerat kunglig körglädje. Mellanklassen i äventyrssegmentet har varit ett mycket uppskattat komplement till vad GS var från början, touringcyklar lämpade för riktigt lång touring i perfekt symbios med förmågan att klara av all terräng den rimligen kunnat utsättas för under dessa resor. Nu har tio år gått och BMW ritar om kartan för vad märkets grusvägstörstande F-serie skall vara och bli. Modellerna är helt omarbetade och skall nu kröna mellanklassen med två nya ess i körglädje, touringegenskaper, passagerarkomfort och terrängegenskaper. Detta tillsammans med nya och mindre underhållskrävande komponenter. Alltså än mer än deras föregångare. De nya F 750 och 850 GS är skapade för att träffa mitt i prick i respektive kundgrupp. F 750 GS är designad för alla förare som söker en optimal grustourer med lägre sitthöjd, goda kraftresurser i en mycket tilltalande ekonomisk helhetsbild. Den nya F 850 GS är frälsningen för de som i sina BMW vill ha mer effekt, mer vrid, än mer disktinkt touringkaraktäristik tillsammans med grus- och offroadegenskaper i renaste världsklass. Precis som de förväntar sig. Därtill kommer såväl förare, som passagerare och alla omkörda få njuta av ljudet som en skönt högkompad radtwin med tändintervallerna 270°/450° kan skapa. BMW-MOTORRAD.SE En av färgsättningarna på F 850 GS blir ”BMW Motorsport” i de tre kulörerna vitt, rött och blått. 9