Provkörd: Lyxigast av de lyxiga 1
Sängen ovanför förarhytten har en undersida med e
n omfattande belysning samt öppna hyllor som tyvärr saknar sarg ytterst. Dörren har fönster och lite förvaring och ett rejält handtag och lås. På väggen bredvid finns krokar, spegel och småförvaring. Entrén med hängare är som alltid bra i Kabe och så även manöverpanelen. Viss inlärning krävs för styrningen av alla lampor. Hörnsoffan är mer avancerad än man kan tro med sina inställningsmöjligheter. dusch till och med… Det finns också utdragslådor där man med fördel kan förvara de där prylarna som man sällan behöver eftersom cyklar och annan last hamnar i vägen. Här finns också en inverter från Dometic med ren sinus och en annan detalj som imponerar i garaget är belysningen bestående av led-ljusramper. Ska man vara petig med något så skulle det möjligen vara bättre med färre och större träluckor i garaget. Husbilen är annars utrustad med dubbla AGM bodelsbatterier på 130 Ah vardera (startbatteriet är på 92Ah) och på taket finns solcell och står man inkopplad på 230V så finns en batteriladdare på 35A. Med andra ord är Imperial i det närmaste självförsörjande under några dygns fricamping. Särskilt med tanke på att den också har förbränningstoalett som gör att man slipper begränsas av en fylld toakassett. DET BLIR dags att kliva in genom bodelsdörren som till i år blivit bredare och förutom att det är lättare att passera igenom så får man också lite mer ljus i hallmiljön tack vare dörrens fönster. Sittgruppen är klädd i skinn och L-soffan är mer avancerad än man kan tro med sina inställningsmöjligheter. Under färd kan sitsen dras ut så att det blir en bekvämare åkställning och det finns dessutom nedfällbara Gardinerna i förarhytten dras framifrån och bakåt medan den styrs elektriskt för den stora framrutan. Bordet är smart utformat och kan styras åt alla håll. Tv-stativ som fälls ned från överskåpet intill entrén. HUSBIL & HUSVAGN n 4.20 25