Modern Interiör 1
B UT I K - IN R EDN I NG mycket. Det är viktigt a
tt varumärkena lyfts fram. – Jag är alltid noga med att hitta rätt färgtoner och produkter för att få en bra balans och helhet, säger Maxime Gazzo. Samtidigt vill jag skapa en spännande upplevelse. Jag brukar kalla det för ”point of interest” – ytor som man gör lite wild and crazy för att fånga kundens uppmärksamhet. Exempel på koncept med flera varumärken där Maxime Gazzo varit ansvarig för konceptutveckling och projektering finns på Nordiska Kompaniet i Stockholm: NK Designers Lab, NK Designers Gallery och Manlig Depå. – För NK har jag haft nytta av min NK Designers Collection 2019. Foto: Maxime Gazzo internationella erfarenhet och det syns säkert också att jag är italienare, säger Maxime Gazzo och skrattar. Jag strävar efter att kunden ska trivas och vill ➛ NK Designers Lab 2020. Foto: Maxime Gazzo MODERN INTERIÖR 3 2022 77