JBF_3_2022 1
aktuellt CHRISTINA SCHOLLIN SKA LYFTA K-RAUTA Ida
g presenterar K-Rauta ett nytt reklamkoncept med skådespelerskan Christina Schollin som kommer att komplettera rollfiguren Jarmo. Syftet är att förtydliga K-rautas varumärke och nå ut till en bredare målgrupp. Reklamfilmen utspelar sig hemma hos Christina Schollin och temat är “Nu vaknar våren”, som ska förmedla en varm och inspirerande känsla kring hemmet, projektplaner och byggdrömmar. – Christina Schollins härliga personlighet tillsammans med hennes underbara hem och trädgård fångar precis det vi vill visa med detta koncept - en glad film som andas kvalitet, kreativitet och igenkänning. Vi hoppas att detta hjälper fler att upptäcka K-Rauta, och ser vår vänlighet och expertis som en följeslagare genom alla sorters byggdrömmar, säger Camilla Silfverberg, Marknadschef K-Rauta. AHLSELL KÖPER BESLAGS- OCH SNICKERIBOLAG och cirkuläritet. Ahlsell har förvärvat Skånebeslag och Skånesnickeri AB och breddar därmed sitt sortiment inom inredning och beslag samt får ett nytt produktområde inom återbruk, renovering Skånebeslag och Skånesnickeri har varit verksamma sedan 1972 och omsätter tillsammans 60 miljoner kronor per år. Ulf Rostedt. HERENCO KÖPER VARBERGS KAKELHUS STORSATSNING PÅ BOLIST Mestergruppen lanserar ett nytt koncept för Bolist-kedjans kommunikation som tar fasta på det lokala entreprenörskapet och att kedjans cirka 170 varuhus finns i hela Sverige. – Det nya kommunikationskonceptet kallas: ”Vem du än är, var du än bor”, som på ett underhållande och särskiljande sätt ska lyfta fram den unika närheten till kunderna, oavsett var de bor. Det unika för Bolist är den starka lokala förankringen över hela Sverige och vår närhet till kunderna - det är en posi10 tion vi nu ska förstärka samtidigt som vi vill öka varumärkets kännedom, säger Eddie Andersson, marknadschef på Bolist. Han framhåller att Bolist kommer att fokusera på relevant och emotionell kommunikation som ska positionera kedjan på marknaden. – Den här kampanjen blir startskottet på vår största varumärkessatsning någonsin med det självklara målet att få ännu fler nöjda kunder och ökad försäljning. Herenco Invest förvärvar Varbergs Kakelhus, en helhetsleverantör inom kakel, klinkers och badrumsinredning. Bolaget har också mer än 25 års erfarenhet av plattsättning, renoveringar av badrum och kök samt nybyggnationer. - Vi fortsätter att bygga vår grupp och får in ytterligare spetskompetens i Varbergs Kakelhus. De ligger bra till geografiskt och har potential att växa ytterligare. Vi ser verkligen framemot att vara med på företagets resa tillsammans med personalen, säger Ulf Rostedt, vd Herenco Invest. Varberg Kakelhus omsatte cirka 36 miljoner under 2021 och har 21 anställda. Kunder är allt från privatpersoner till bostadsrättsföreningar och företag. Både kontor och butik ligger i Varberg. JBF ■ 3-2022 Foto: Bolist Foto: Nurel Kosolu Foto: Kesko Sverige