JBF_3_2022 1
Johan Lindqvist tillsammans med sonen Gustaf Lind
qvist och brorsonen Martin Lindqvist. regångare. Då som idag, brukar det som utvecklas i USA också komma till Sverige. Idag är konkurrensen tuffare men Upsala Färg har fortsatt att finna sin väg fram och idag har butiken runt 100 000 konsumentbesökare per år utöver proffskunderna som står för drygt hälften av omsättningen. - När Bauhaus öppnade i Uppsala, märktes det direkt på konsumentsidan. Vi redde ut det och nu växer vi. Kunderna har större kunskap idag och därför måste vi ha en hög kunskaps- och servicenivå. Man behöver också vara lite upplevelseaktig, att butiken är attraktiv. Det räcker inte med ett bra och brett produktsortiment, säger Johan Lindqvist. Per Gidlund UPPTÄCK VÅRT TRÄSKYDDSSYSTEM OCH FÖR SOMMARENS BÄSTA BARFOTASTUNDER TRÄSKYDD FÖR EN LEN OCH SILVERGRÅ TRALL Tralltvätt Eco och Trallskydd Eco är märkta med Bra Miljöval. 1RENGÖR 2SKYDDAR 3FÖRSEGLAR VÅRT BREDA SORTIMENT AV MILJÖMÄRKTA PRODUKTER. Intresserad? Hör av dig till info@biokleen.se JBF ■ 3-2022 17