DIGITALISERING Q1 2021 1
DIGITALISERING@HANDELSBANKEN Bättre rådgivningsst
öd och effektivare möten leder till ökad kundnöjdhet och fler affärer Samspelet mellan relevant information, smarta verktyg, tillgängliga rådgivare och kund är avgörande för såväl vår som kundernas framgång. ntalet rådgivningsmöten ökar hela tiden och av dem blir andelen onlinemöten allt större. Idag utgör den cirka 30 procent*. En sådan utveckling kräver en ständig utveckling av stöd till både kund och rådgivare för att stärka såväl rådgivning som affär. A Under det första kvartalet 2021 har bland annat fondinformationen förbättrats på våra hemsidor och flera sätt att kunna ta in hållbarhetsperspektivet i sparandet lanserats. Detta arbete fortsätter *Avser rådgivning om finansiella instrument, riskhantering, fonder och försäkring. 12 2 löpande för att skapa tydligare överblick för både rådgivare och kund. Möjligheterna till digital signering utvecklas också hela tiden. Effekterna av fler och mer värdefulla möten för våra kunder är många. Vi ser idag starka resultat jämfört med branschen i bland annat helhetsintryck, engagemang och rådgivning i kundmötet i de kundundersökningar vi genomför med hjälp av SKI. Särskilt yngre kunder är extra nöjda efter ett rådgivningsmöte, vilket vi vill bygga vidare på. HANDELSBANKEN